"Elektronického policistu" podle něj Student Agency využije především na trase z Karlových Varů do Prahy, kde autobusy projíždějí přes desítky obcí.
Systém, který kontroluje řidiče, Student Agency zatím zkouší v několika autobusech. Data z přijímače GPS o rychlosti a poloze vozu se bezdrátově přenášejí do centrály. Její pracovníci na monitorech vidí, jak rychle šofér právě jede.
"Po dálnici je vše jednoduché, protože autobus má omezovač rychlosti a může jet maximálně stovkou. V obci je ale padesátka a její dodržení na určitém místě se z tachografu nedá zpětně zjistit," vysvětlil Jančura.
V případě pondělní havárie, kdy čtyři těžce zraněné pasažéry transportovaly do nemocnic vrtulníky a sanitky, podle Jančury šlo o chybu o řidiče, který jezdí na lince Karlovy Vary - Praha od samého začátku. Na mokré vozovce nezvládl zatáčku a převrátil se.
"Nejvíce zranění byli lidé, kteří neměli zapnuté bezpečnostní pásy," sdělil Jančura. Autobus vezl 41 cestujících a dva členy posádky. Řidič autobusu utrpěl drobné oděrky a policie u něj dechovou zkouškou nezjistila alkohol. - více o nehodě čtěte zde
Řidiči překračují rychlost
Podle mluvčí kriminalistů Jaromíry Střelcové je šofér podezřelý z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti.
Jestli ho policie také obviní, je otázkou dalšího prověřování a nějakou dobu to potrvá. "Může to být i několik týdnů, při nehodě se zranilo hodně lidí a všechny je třeba vyslechnout," sdělila iDNES.cz mluvčí.
Reportér MF DNES na svém kapesním počítači s GPS modulem ověřil, že řidiči žlutých autobusů překračují mezi Karlovými Vary a Prahou povolenou rychlost. Tomu by měl být konec.
"Pokud se data z autobusu začnou přenášet on-line na server počítače, tak se při překročení nastavené rychlosti spustí centrále alarm," vysvětlil majitel karlovarské prodejny GPS Centrum Petr Pavlas.