Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Já do té Indie snad seskočím padákem, zlobil se ministr Stropnický

  3:04aktualizováno  3:04
Naštvaný ministr Martin Stropnický přecházel sem a tam po letadle. Indické úřady mu právě zakázaly přistát v Bangalore, kam ministr obrany letěl na setkání s indickým předsedou vlády a na letecký den a zbrojní veletrh. Stropnický poznamenal, že snad „do Indie seskočí padákem“.

Indičtí letečtí zřízenci nervozně pobíhají kolem českého letadla s ministrem Stropnickým, které bylo odkloněné do Chennai, protože nemělo povolení přistát (18. února 2015). | foto: Jakub Pokorný, iDNES.cz

Letadlo s ministrem, ve kterém byl i reportér MF DNES, ve středu mířilo podle platného letového plánu na mezinárodní letiště v Bangalore na jihu Indie, jenže kvůli leteckému dni Indové uzavřeli vzdušný prostor nad městem o hodinu dříve, než původně předpokládali. A Čechům už to nedali vědět.

Stropnický zároveň nemohl odletět s větším předstihem, protože se v Praze v úterý zúčastnil schůzky s prezidentem Milošem Zemanem o zahraniční politice. Letadlo s českou delegací tak kroužilo asi půl hodiny nad letištěm a pak, když mu docházelo palivo, dosedlo v 320 kilometrů vzdáleném Čennaj.

Tam delegaci nečekali a povozili ji letištním autobusem, než se našel správný tranzitní salonek. Do Bangalore ministr doletěl s více než tříhodinovým zpožděním. Zdvořilostní setkání s premiérem už nestihl, ale jinak mu jeho protokol dokázal všechny schůzky přeložit, včetně setkání s indickým ministrem obrany.

„Měli jsme složitý a dlouhý let, který byl odkloněn, nakonec jsme se sem ale dostali,“ glosoval to pak Stropnický, když s úlevou pózoval reportérům na křídle vystaveného letadla z Letu Kunovice.

Ministr lobboval za prodej letadla

Stropnický mimo jiné ve středu stihl otevřít slavnostním přestřihnutím pásky i jediný český stánek na největším asijském leteckém a zbrojním veletrhu, který tam vybudovala firma Aircraft Industries (dříve Let Kunovice). Ta v Asii nabízí devatenáctimístné letadlo L 410 vyráběné v Kunovicích.

Dvě letadla už prodala nepálským aerolinkám Gum Air, které s nimi pravidelně létají na údajně nejnebezpečnější letiště světa v nepálské Lukle, které má jen 600 metrů dlouhou ranvej, končící skalním srázem.

V jednání je dodávka dalšího letadla L 410 do Indie. „To letadlo má velkou šanci tady v okolí, protože mu stačí jen krátká přistávací dráha,“ dodal Stropnický.





Hlavní zprávy

Pro maminky, které potrápil zpropadený triple test
Pro maminky, které potrápil zpropadený triple test

Až si budete lámat hlavu nad tím, kam o prázdninách umístit své ratolesti, přečtěte si několik (uživatelkami) osvědčených tipů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.