Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Já do té Indie snad seskočím padákem, zlobil se ministr Stropnický

  3:04aktualizováno  3:04
Naštvaný ministr Martin Stropnický přecházel sem a tam po letadle. Indické úřady mu právě zakázaly přistát v Bangalore, kam ministr obrany letěl na setkání s indickým předsedou vlády a na letecký den a zbrojní veletrh. Stropnický poznamenal, že snad „do Indie seskočí padákem“.

Indičtí letečtí zřízenci nervozně pobíhají kolem českého letadla s ministrem Stropnickým, které bylo odkloněné do Chennai, protože nemělo povolení přistát (18. února 2015). | foto: Jakub Pokorný, iDNES.cz

Letadlo s ministrem, ve kterém byl i reportér MF DNES, ve středu mířilo podle platného letového plánu na mezinárodní letiště v Bangalore na jihu Indie, jenže kvůli leteckému dni Indové uzavřeli vzdušný prostor nad městem o hodinu dříve, než původně předpokládali. A Čechům už to nedali vědět.

Stropnický zároveň nemohl odletět s větším předstihem, protože se v Praze v úterý zúčastnil schůzky s prezidentem Milošem Zemanem o zahraniční politice. Letadlo s českou delegací tak kroužilo asi půl hodiny nad letištěm a pak, když mu docházelo palivo, dosedlo v 320 kilometrů vzdáleném Čennaj.

Tam delegaci nečekali a povozili ji letištním autobusem, než se našel správný tranzitní salonek. Do Bangalore ministr doletěl s více než tříhodinovým zpožděním. Zdvořilostní setkání s premiérem už nestihl, ale jinak mu jeho protokol dokázal všechny schůzky přeložit, včetně setkání s indickým ministrem obrany.

„Měli jsme složitý a dlouhý let, který byl odkloněn, nakonec jsme se sem ale dostali,“ glosoval to pak Stropnický, když s úlevou pózoval reportérům na křídle vystaveného letadla z Letu Kunovice.

Ministr lobboval za prodej letadla

Stropnický mimo jiné ve středu stihl otevřít slavnostním přestřihnutím pásky i jediný český stánek na největším asijském leteckém a zbrojním veletrhu, který tam vybudovala firma Aircraft Industries (dříve Let Kunovice). Ta v Asii nabízí devatenáctimístné letadlo L 410 vyráběné v Kunovicích.

Dvě letadla už prodala nepálským aerolinkám Gum Air, které s nimi pravidelně létají na údajně nejnebezpečnější letiště světa v nepálské Lukle, které má jen 600 metrů dlouhou ranvej, končící skalním srázem.

V jednání je dodávka dalšího letadla L 410 do Indie. „To letadlo má velkou šanci tady v okolí, protože mu stačí jen krátká přistávací dráha,“ dodal Stropnický.





Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.