Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strojvůdci jezdí stále častěji na červenou, za trest chodí do dílny

  4:00aktualizováno  4:00
Železnice je v porovnání se silnicí sice bezpečnější dopravní cestou, avšak čeští strojvedoucí s takovou pověstí letos vážně hazardují. Podle statistik Drážní inspekce jen za první čtyři měsíce letošního roku přibylo o více než 50 procent případů, kdy strojvůdci projeli na červenou. Stalo se to ve 35 případech.
Jízda vlaků na červenou v posledních měsících prudce vzrostla. Ilustrační snímek

Jízda vlaků na červenou v posledních měsících prudce vzrostla. Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Díky zabezpečovacím systémům však dosud nedošlo k žádné závažné nehodě, která by způsobila například zranění cestujících. "Od roku 2007 každým rokem počet projetých návěstidel stoupá," říká mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

K zatím nejznámějšímu letošnímu incidentu došlo u pražského hlavního nádraží, kde kvůli chybě strojvůdce zastavily dva rychlíky jedoucí proti sobě jen pár metrů od sebe a nic se nestalo. Dráhy v interním materiálu připustily, že je tato událost v očích veřejnosti velmi poškodila (více o incidentu čtěte zde).

Letos od ledna do dubna projeli strojvůdci semafory na červenou ve 35 případech, jen za březen přitom devětkrát. "Všechny mimořádné události ještě nejsou došetřeny a podle dosavadních výsledků šetření pouze v jednom případě nebylo příčinou selhání lidského činitele," dodal Drápal.

České dráhy už vydaly opatření

Prezident Federace strojvůdců Jindřich Hlas nemá podle svých slov jasné vysvětlení, proč strojvůdci více chybují. "Může to být výsledek toho, že žijeme ve velmi uspěchané době a i strojvůdci jsou v permanentním stresu, jak v práci, tak v životě. Stačí chvilková nepozornost," míní Hlas.

České dráhy už kvůli nepříznivé statistice vydaly opatření, kterým zpřísňují tresty za projetí na červenou. "Problematika je předmětem pravidelného školení, kterého se musí strojvedoucí účastnit," podotkl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Pro strojvůdce znamená projetí na červenou řadu problémů, i když se nic nestane, některými případy se může zabývat i policie. Navíc jim hrozí i nepříjemnosti u zaměstnavatele. Za projetí semaforu na červenou bez následků je na půl roku přeřazen do nižší platové třídy, obvykle do dílny. Navíc pak musí znovu projít přezkoušením.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Babiš chce od poslanců žádost o vydání, než se vyjádří ke kauze Čapí hnízdo

Předseda hnutí ANO a poslanec Andrej Babiš požádal mandátní a imunitní výbor Sněmovny, aby mu poskytl policejní dokumenty s žádostí o jeho vydání k trestnímu...  celý článek

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.