Prvního října proti sobě po jedné koleji vyjely osobní a nákladní vlak. Obě soupravy naštěstí stihly včas zastavit, takže ke srážce nedošlo.
Podle prvních informací jel osobní vlak na červenou. Strojvedoucí připouští, že zřejmě přehlédl návěst stůj. - čtěte Vlak se školáky projel červenou, před protijedoucí soupravou musel brzdit
Kolegové strojvedoucího ovšem tvrdí, že celá událost má nejméně dva viníky – kromě strojvůdce i výpravčího.
"Podíl viny výpravčího není zanedbatelný. Strojvedoucího měl informovat o tom, že na trati se pohybuje i nákladní vlak, ale to se nestalo," uvedl předseda šumperské federace strojvůdců Emil Kania.
Podle strojvůdců panuje na železnici napjatá atmosféra. Zaměstnanci pracují pod tlakem a musí se řídit složitými předpisy. Od května navíc vedení drah zrušilo klasickou práci výpravčího, který odjezdy vlaků "odmávne" plácačkou.
"Strojvedoucí se tedy řídí podle semaforů a značek. Pokud se však na stejné trati pohybuje jiný vlak, výpravčí to musí oznámit strojvedoucímu ve stanici nebo alespoň přes vysílačku," vysvětluje Josef Šmihal, šéf olomoucké federace strojvůdců.
Právě nespolupráce strojvedoucího a výpravčího byla podle jeho kolegů zřejmě jednou z příčin, proč se v Bohuňovicích málem srazily dva vlaky.
Další vážnou chybou pak bylo to, že osobní vlak projel odjezdové návěstidlo na červenou.
Pokud Drážní inspekce prokáže vinu strojvedoucího, čeká ho jen od vedení Českých drah tvrdý postih. "Půl roku bude vykonávat méně placenou práci, bude muset absolvovat náročné zkoušky, a pokud neudělá jednu, skončí," uvedl Emil Kania z Federace strojvůdců.
Incident na železnici v Bohuňovicích stále vyšetřuje Drážní inspekce.
"Podle prvních zjištění bylo zabezpečovací zařízení zcela v pořádku a výpravčí při jeho obsluze nijak nepochybil. Strojvedoucí připouští, že zřejmě přehlédl návěst stůj. Zatím ale nebylo vyšetřování uzavřeno, takže nelze činit předčasné závěry o vině," uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
Případem se zabývá také olomoucká policie.