Nehoda se stala 16. února ráno na jednokolejné trati zhruba půl kilometru od nádraží v Paskově. Strojvedoucí motorového vlaku do Ostravy nepočkal na příjezd osobního vlaku z opačného směru, s nímž se měl ve stanici křižovat.
Podle mluvčího policie Ivana Žurovce obviněný strojvedoucí při výslechu uvedl, že si na okolnosti před nehodou a po ní nepamatuje.
"Vyslechnuta byla i vlaková četa z vlaku jedoucího z Paskova. Podle výpovědi průvodčí i vlakvedoucí nedlouho po výjezdu z nádraží najednou ucítily spuštění rychlobrzdy a do služebního oddílu lokomotivy za nimi vběhl strojvedoucí. Stačil ještě na ně křiknout, aby utekly. Jejich výpověď potvrzují i závěry zkoumání černé skřínky z tohoto vlaku," doplnil mluvčí.
Třiapadesátiletý strojvedoucí skutečně stačil před nehodou zatáhnout rychlobrzdu, a snížit tak rychlost ze 70 na 41 kilometrů za hodinu. Podle policie ani jeden ze strojvůdců před jízdou nepožil alkohol.
Strojvůdce jel na červenou
Z vyšetřování Drážní inspekce je zřejmé, že strojvedoucí vyjel z nádraží přesto, že na návěstidle svítila červená.
"Je sice pravdou, že z nádraží není na návěstidlo vidět, drážní předpisy však i na tuto situaci pamatují. Strojvůdce může v takovém případě z nádraží vyjet, maximálně však čtyřicetikilometrovou rychlostí, a to až do doby, než přijede k návěstidlu," podotkl Žurovec. Dodal, že strojvůdce však tento předpis nedodržel a kolem návěstidla, na němž svítila červená, projel sedmdesátikilometrovou rychlostí.
Policie případ zatím neuzavřela, protože jí chybí znalecké posudky z oboru zdravotnictví u několika zraněných osob a komplexní zpráva z vyšetřování Drážní inspekce.