Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strojvedoucí jel ve Vaňově 108 místo 50 km/h. Inspektoři prověřují brzdy

  7:10aktualizováno  7:40
Ze záznamu tachografu vyplynulo, že vlaková souprava před pondělní nehodou v Ústí nad Labem vjela na výhybku rychlostí zhruba 108 kilometrů v hodině. Přitom směla jet jen 50. Uvádí to Drážní inspekce. Ta nyní prověřuje, zda neselhaly brzdy. Při vykolejení zahynul strojvedoucí, 11 cestujících bylo zraněno.

Tragická nehoda vlaku City Elefant v ústecké části Vaňov | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Souprava typu CityElefant měla mířit padesátikilometrovou rychlostí do výhybny Ústí nad Labem - jih. Na vjezdu se sice normálně smí jezdit až 120 kilometrů v hodině a až po půlkilometru následuje omezení na 80, v době nehody ale byla rychlost snížena na 50 kilometrů v hodině.

Rychlost omezovalo i návěstidlo. Podle vyšetřovatelů nesvítilo zeleně, nýbrž signalizovalo strojvedoucímu, že má zpomalit a bude najíždět na výhybku. Na ni ale vlak podle Drážní inspekce vjel rychlostí přibližně 108 kilometrů v hodině a vykolejil.

Mluvčí inspekce Jan Kučera zatím nevyloučil ani technickou závadu na vozidle. Pokud prohlídka soupravy neukáže poškození brzd, vina s největší pravděpodobností padne na mrtvého strojvedoucího. Jednotky typu CityElefant mají hned několik nezávislých brzdových systémů, včetně vysoce účinné kolejnicové brzdy.

Havarovaná jednotka byla vyrobena v roce 2001, a přestože byla pátou nejstarší svého typu, technická závada je podle oslovených expertů nepravděpodobná. Strojvedoucí podle nich nejspíše omezující signál nečekal a přehlédl ho.

Osobnímu vlaku z Prahy do Ústí nad Labem chybělo do cíle jen pár set metrů, na jižní výhybně v ústecké čtvrti Vaňov ale jeho cesta v 16:47 skončila předčasně. Vlak vykolejil, řídící vůz se naklonil doleva, postupně smetl závory, návěstidlo i trolejový sloup a po asi osmdesáti metrech se jeho hliníková skříň začala trhat o betonovou zídku. Zbytek soupravy se naskládal za něj, ale unikl horšímu poškození. Strojvedoucí zahynul na místě, dva lidé utrpěli těžká zranění. (více o nehodě čtěte tady)

Škodu odhadla Drážní inspekce na 65 milionů korun.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla řekl, že se krátce po půlnoci podařilo obnovit provoz na jedné koleji. Opravené není trakční vedení, proto zde vlaky přetahují dieselové lokomotivy.

Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové vlaky nabírají zpoždění. U rychlíků musejí cestující počítat se zpožděním asi deset minut, u osobních vlaků pak ještě o pět minut víc. Halla dodal, že druhá kolej se bude opravovat ještě několik dnů.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár osobních aut v Poběžovicích ve čtvrtek 5. října.
Žhář ničí na Domažlicku auta, během dvou týdnů hořela už čtyři

Během dvou týdnů hasiči likvidovali dva požáry v Poběžovicích na Domažlicku. Neznámý žhář si v obou případech vybral ke svému řádění auta.   celý článek

Klasické dřevěné topůrko postupně mizí z trhu.
Vystrašená žena zavolala strážníky, ze tmy u řeky slyšela křik a údery

Nepříjemný zážitek má za sebou žena, která se v úterý večer procházela po nábřeží Svitavy v brněnském Komárově. Křik doprovázený údery ji „vyděsil k smrti“....  celý článek

Zbraně, které zadrželi kriminalisté českobudějovické expozitury Národní...
Dvojice mužů z Prachaticka předělávala zbraně, aby mohly pálit v dávkách

Kriminalisté z českobudějovické expozitury Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali na Prachaticku. Šest lidí obvinili z trestného činu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.