Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strojvedoucí jel ve Vaňově 108 místo 50 km/h. Inspektoři prověřují brzdy

  7:10aktualizováno  7:40
Ze záznamu tachografu vyplynulo, že vlaková souprava před pondělní nehodou v Ústí nad Labem vjela na výhybku rychlostí zhruba 108 kilometrů v hodině. Přitom směla jet jen 50. Uvádí to Drážní inspekce. Ta nyní prověřuje, zda neselhaly brzdy. Při vykolejení zahynul strojvedoucí, 11 cestujících bylo zraněno.

Tragická nehoda vlaku City Elefant v ústecké části Vaňov | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Souprava typu CityElefant měla mířit padesátikilometrovou rychlostí do výhybny Ústí nad Labem - jih. Na vjezdu se sice normálně smí jezdit až 120 kilometrů v hodině a až po půlkilometru následuje omezení na 80, v době nehody ale byla rychlost snížena na 50 kilometrů v hodině.

Rychlost omezovalo i návěstidlo. Podle vyšetřovatelů nesvítilo zeleně, nýbrž signalizovalo strojvedoucímu, že má zpomalit a bude najíždět na výhybku. Na ni ale vlak podle Drážní inspekce vjel rychlostí přibližně 108 kilometrů v hodině a vykolejil.

Mluvčí inspekce Jan Kučera zatím nevyloučil ani technickou závadu na vozidle. Pokud prohlídka soupravy neukáže poškození brzd, vina s největší pravděpodobností padne na mrtvého strojvedoucího. Jednotky typu CityElefant mají hned několik nezávislých brzdových systémů, včetně vysoce účinné kolejnicové brzdy.

Havarovaná jednotka byla vyrobena v roce 2001, a přestože byla pátou nejstarší svého typu, technická závada je podle oslovených expertů nepravděpodobná. Strojvedoucí podle nich nejspíše omezující signál nečekal a přehlédl ho.

Osobnímu vlaku z Prahy do Ústí nad Labem chybělo do cíle jen pár set metrů, na jižní výhybně v ústecké čtvrti Vaňov ale jeho cesta v 16:47 skončila předčasně. Vlak vykolejil, řídící vůz se naklonil doleva, postupně smetl závory, návěstidlo i trolejový sloup a po asi osmdesáti metrech se jeho hliníková skříň začala trhat o betonovou zídku. Zbytek soupravy se naskládal za něj, ale unikl horšímu poškození. Strojvedoucí zahynul na místě, dva lidé utrpěli těžká zranění. (více o nehodě čtěte tady)

Škodu odhadla Drážní inspekce na 65 milionů korun.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla řekl, že se krátce po půlnoci podařilo obnovit provoz na jedné koleji. Opravené není trakční vedení, proto zde vlaky přetahují dieselové lokomotivy.

Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové vlaky nabírají zpoždění. U rychlíků musejí cestující počítat se zpožděním asi deset minut, u osobních vlaků pak ještě o pět minut víc. Halla dodal, že druhá kolej se bude opravovat ještě několik dnů.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Střet osobního auta a vlaku na Znojemsku má tragické následky. Na místě zemřeli...
Dva dospělí zemřeli po střetu auta s vlakem, dívka bojuje o život

Tragická nehoda zastavila odpoledne provoz na trati v obci Olbramkostel na Znojemsku. Dva dospělí pasažéři z osobního auta, které vjelo před vlak, zemřeli na...  celý článek

Policisté pátrají po muži, který se pokusil znásilnit ženu v Ostravě
Žena se ubránila znásilnění na zastávce vymyšlenou chorobou

Neznámý muž se před pár dny v Ostravě pokusil znásilnit čtyřiačtyřicetiletou ženu. Ta ho od činu odradila vymyšlenou nemocí. Z místa činu pak s agresorem...  celý článek

V ulici Březhradská v Hradci Králové havarovala s felicií 25letá žena....
Řidička nabourané felicie nadýchala tři promile, vezla tříletého syna

V Hradci Králové najela se Škodou Felicia do příkopu pětadvacetiletá řidička, která nadýchala 3,07 promile alkoholu. Až později policie zjistila, že na zadním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.