"Selhaly pravděpodobně České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení," uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
"Dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít," dodal.
Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala přiznal, že už o verzi, podle které za střet mohou železničáři, slyšel.
"Slyšel jsem ale i řadu dalších verzí. Naši inspektoři celou nehodu vyšetřují. V současné době se snaží sestavit přesný časový snímek všeho, co se stalo. Dokud ho nebudeme znát, nemůžeme říci, kde se stala chyba," řekl iDNES.cz Kubala.
Výpravčí z Jablůnky a Valašského Meziříčí jsou podle něj postaveni mimo službu. "Je to standardní postup, dokud se nehoda nevyšetří," uvedl mluvčí.
K nehodě došlo krátce po půlnoci. O chvíli dříve vzplál na přejezdu kvůli technické závadě tahač. Jeho řidič okamžitě zavolal na tísňovou linku o pomoc. Během deseti minut dorazili hasiči ze Vsetína a dali se do práce.
Po několika minutách se však ozvalo výstražné znamení a spustily se závory. Mezitím už operační důstojník vydal pracovníkům drah pokyn, aby vypnuli proud v trolejích a zastavili provoz na trati.
Lokomotivu mířící na přejezd s hořícím tahačem se však už stopnout nepodařilo. Velitel hasičů mohl jen vyzvat své muže, aby opustili přejezd. Ve stejné minutě dorazila k hořícímu tahači lokomotiva. Následoval čelní náraz do boku tahače. - více zde
Co se stalo na přejezdu00:00 - patnáct sekund po půlnoci přijímá telefonní centrum tísňového volání 112 ve Zlíně hlášení řidiče o požáru auta Zdroj: HZS Zlínského kraje |