Podle policie se nehoda stala poté, co jednapadesátiletá řidička mikrobusu Volkswagen Tranzitu, nedala přednost projíždějícímu kamionu v momentě, když se snažila přejet hlavní silnici ve směru z Dobřenic na Nechanice. Kamion, který jel po hlavní ve směru od Hradce Králové, v plné rychlosti narazil do pravého boku mikrobusu, ve kterém cestovalo osm lidí.
"Na místě zemřeli dva lidé, tři utrpěli těžká zranění a jejich stav je vážný. Další čtyři lidé včetně řidiče kamionu vyvázli s lehkým zraněním," uvedl Jiří Štětina z královéhradecké záchranné služby.
Silnice musela být po havárii na tři hodiny uzavřena. Na místě zasahovalo celkem šest vozů rychlé záchranné služby z Hradce Králové a Nového Bydžova. "Byl to hrozný pohled. Trosky vozu byly rozsety v úseku desítek metrů," uvedl Štětina.
Podle policie patří k nejčastějším příčinám nehod na pražské výpadovce zejména nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost, nedání přednosti v jízdě a nesprávné předjíždění.
"Přesně ta samá křižovatka se loni na Silvestra stala osudnou dvěma lidem, kteří tehdy při nehodě zemřeli. V úseku mezi Hradcem Králové a Chlumcem od začátku letošního roku evidujeme zhruba čtrnáct dopravních nehod při nichž zemřeli lidé," uvedl Robert Vyleta z hradeckého dopravního inspektorátu okresní policie.
Mezinárodní silnice 1/11, která spojuje Prahu s Polskem, je již několik let pro svoji přetíženost zcela nevyhovující. V úseku mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou se ročně stanou desítky vážných nehod. Odborníci se shodují, že takzvaná jedenáctka patří k nejnebezpečnějším silnicím v republice.
"Na jedenáctku vyjíždíme velmi často. Dokud do Hradce nepovede dálnice, bude to pořád stejné. Až se vyřeší problém s dálnicí, poklesne mezi Chlumcem a Hradce Králové počet dopravních nehod a samozřejmě počet mrtvých," dodal Štětina.
S pracemi na zhruba padesátikilometrovém úseku dálnice D11 se mělo začít již v minulých letech. Plánovaná dostavba hradecké dálnice od Poděbrad do Hradce Králové se však stále zpožďuje kvůli potížím s výkupy pozemků. Dálnice D11, která dnes končí u Poděbrad by měla být podle vládních slibů dokončena nejdříve v roce 2006.