Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Středočeští silničáři platí lidi, které jejich kolegové v životě neviděli

  14:29aktualizováno  14:29
Silnice ve Středočeském kraji jsou ve špatném stavu, lidé a dokonce i policie si na ně opakovaně stěžují. Správa a údržba silnic v Mnichově Hradišti podle svých slov šetří miliony, ale přitom z nejasných důvodů platí tři lidi, kteří pracují pro náměstka středočeského hejtmana Povšíka.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

"Na zimní údržbě se letos negativně projevila úsporná opatření," stěžoval si komisař Vladislav Král z dopravního inspektorátu středočeské policie.

"Letošní organizace zimní údržby je podle lidí nejhorší za poslední léta," napsala starostka obce Medonosy Anneliese Beníšková.

"Nový systém údržby byl neuvážený a projevil se negativně v bezpečnosti provozu zvýšeným počtem nehod," píše ve stížnosti také Zdeněk Mečíř z Ředitelství silnic a dálnic. A to nejsou zdaleka všechny podněty, které přišly na krajský úřad ve středních Čechách v souvislosti se stavem silnic.

Ušetřili jsme, hájí se náměstek Povšík

Podle náměstka hejtmana Robina Povšíka, který má na starosti dopravu, zavedla Správa a údržba silnic v Mnichově Hradišti (SÚS) nový systém údržby. "A za letošní zimu ušetřila 20 milionů korun," chlubí se Povšík.

Na druhou stranu Správa a údržba silnic v Mnichově Hradišti, příspěvková organizace kraje, má podle zjištění MF DNES na výplatní listině tři "zaměstnance", kteří pobírají desítky tisíc korun měsíčně a které ve firmě nikdo ze stálých zaměstnanců neviděl. "Věřte mi, že v podniku s pětatřiceti zaměstnanci se tři neschovají," říká jeden ze zaměstnanců.

Zmíněné pracovníky není možné oficiální cestou kontaktovat, nedá se jim dovolat ani přes podnikovou centrálu - podle telefonistky tam nepracují.

Muž a dvě ženy, jejichž jména redakce zná, ve skutečnosti pracují pro náměstka středočeského hejtmana Robina Povšíka z ČSSD.

"Dvě ženy jsou administrativní pracovnice a muž je řidič a kurýr. V budově se nezdržují, jsou v případě potřeby na telefonu. Využíváme je, když potřebujeme. A úkoluje je i náměstek Povšík," přiznává ředitel SÚS Miloslav Štrobach. Mimochodem Povšíkův kamarád.

Jenže Povšík nemá ani z titulu náměstka pro dopravu právo úkolovat zaměstnance příspěvkové organizace. Její rozpočet je určen výhradně na správu silnic. Takhle jsou vlastně peníze, které se na opravy nedostávají, odváděny jinam.

I kdyby Povšík po zaměstnancích přesto z nějakého důvodu něco chtěl, musel by požádat šéfa odboru dopravy nebo přímo krajskou radu o schválení. To se v tomto případě nestalo.

Povšík: Může to vypadat jako střet zájmů

Povšík přitom sám přiznává, že s lidmi, které platí krajská organizace, spolupracuje. "To je pravda, nebudu nic popírat. Ale když někdo z nich pro mě pracuje a pomáhá mi v mých věcech, dělá to ve volném čase, nad rámec svých hodin denně v práci," vysvětlil náměstek.

Dvě "zaměstnankyně" podle něj pomáhají řediteli SÚS Miloslavu Štrobachovi s novým systémem zimní údržby. A s řidičem jezdí na obhlídky. "Využívám ho přibližně tři dny v týdnu, když jezdím a fyzicky zjišťuji stav silnic. Nezajišťuje mi soukromý komfort, je to ryze k pracovním účelům," uvedl Povšík.

Na otázku, zda je v pořádku, že krajská příspěvková organizace zaměstnává tři lidi, kteří pro něj pracují v pracovní době i mimo ni, náměstek odpověděl: "Teoreticky to může vypadat jako střet zájmů. Nemůžu vyloučit, že to tak může být někým bráno. A chápu, že to může vypadat jako zneužívání veřejných peněz, ale není to tak. Pro nás mluví čísla: úspora 20 milionů," řekl.

Lidé z Mladoboleslavska, kteří si stěžovali, i zaměstnanci SÚS to vidí jinak. Kraj podle nich SÚS kryje a při kontrolách nikdy nic "nezjistí".







Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.