Inzerát Středočeského kraje, ilustrační foto

Inzerát Středočeského kraje, ilustrační foto

Středočeská ODS chce podat kvůli propagaci kraje trestní oznámení

  • 25
Středočeská ODS zvažuje, že podá kvůli podezření z porušení zákona o veřejných zakázkách trestní oznámení. Podle občanských demokratů radní před koncem loňského roku vyhlásili veřejnou zakázku za 7,5 milionu Kč bez DPH na placenou inzerci ve významných denících. Později ji ale rozdělili na tři menší zakázky a soutěž se neuskutečnila.

Informovala o tom předsedkyně kontrolního výboru zastupitelstva Dagmar Nohýnková (ODS).

Kraj nařčení odmítá, podle hejtmanovy mluvčí Berill Maschekové bylo vše transparentní a cílem bylo ušetřit.

"Trestního oznámení se neobáváme, protože veškeré inzerce a veškeré aktivity, které děláme, máme vysoutěžené dle zákona," reagovala na dnešní rozhodnutí ODS mluvčí.

Nohýnková ovšem vidí celou věc jinak. "Ta zakázka byla na 7,5 milionu bez DPH, tudíž už podléhá zákonu o zadávání veřejných zakázek. Mělo být výběrové řízení a mělo být na celou tuto sumu," tvrdí s tím, že to vypadá, že si krajské vedení v čele s hejtmanem Davidem Rathem (ČSSD) platí předvolební kampaň z veřejných peněz.

K záležitosti si chce ještě vyžádat bližší informace a probrat další postup s právníky.

Mascheková uvedla, že výběrové řízení bylo původně vypsáno, vzhledem k tomu, že se pak změnily zadávací podmínky, však bylo zrušeno. "Chtěli jsme šetřit, nechtěli jsme vynakládat takové peníze, a některá periodika byla z této velké soutěže vyjmuta," namítla mluvčí.

Podle ní se ale potom uskutečnily menší soutěže, které byly v souladu se zákonem. Kraj v současné době inzeruje v Mladé frontě Dnes a Denících Bohemia. "Nyní probíhá soutěž na další deník," dodala Mascheková.

Billboardy na call centrum

ODS se nelíbí ani to, že si kraj pronajal sedm desítek billboardů, které by se měly objevit po středních Čechách v březnu a dubnu, tedy krátce před sněmovními volbami. Podle Nohýnkové na to hejtmanství vynaložilo dva miliony bez DPH, Mascheková hovoří o 1,5 milionu korun.

"Myslím si, že v současné době, kdy je nedostatek finančních prostředků na základní provoz některých příspěvkových organizací kraje, by se tyto peníze daly využít smysluplněji," namítla Nohýnková.

Mascheková uvedla, že kraj si zaplatil billboardy na propagaci call centra, které provozuje záchranná služba.

"Chceme, aby se tato nová služba dostala do povědomí veřejnosti. Dále tyto billboardy chceme využít na propagaci některých krajských akcí, které plánujeme. Například 1. května to budou pivní slavnosti, chystáme také filmový festival, stejně jako v loňském roce," dodala mluvčí.

Podotkla, že kraj si platil billboardy i loni, kdy se volby nekonaly. "Přijde mi to jako politický útok," dodala mluvčí.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video