Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Středočeši chtějí okruh z Ruzyně přes Suchdol

  8:31aktualizováno  8:31
Praha - Starostové obcí, které se nacházejí severně od Suchdola a Ruzyně, odmítli na jednání se středočeským hejtmanem Petrem Bendlem severnější variantu pražského dopravního okruhu. Představitelé Roztok, Libčic nad Vltavou, Horoměřic, Statenic, Únětic a Okoře se svorně přiklonili k jižní variantě severní trasy velkého dopravního okruhu kolem metropole. Ta by měla vést z Ruzyně přes Suchdol, Dolní Chabry k Ďáblicím.

Tuto variantu nepřímo podpořil i hejtman Bendl. "Za sebe i za radu mohu říci, že názory obecních zastupitelů budeme brát velmi vážně." Rozhodnutí obecních zastupitelstev středočeských obcí jsou definitivní. Výrazně se tak sblížila stanoviska Prahy a Středočeského kraje a jižní variantu okruhu si nyní mohou zapracovat do vyššího územního plánu, který je pro další rozvoj území rozhodující, i Středočeši. Její výstavba se proto jeví daleko reálněji, než tomu bylo dosud.

Starostové se obávají, že u obchvatu budou vznikat průmyslové zóny a o ty nejeví zájem. "Jejich obyvatelé jezdí za prací do Prahy a oni chtějí, aby jejich obce byly především příjemné pro život. Je to paradox, protože třeba na Kutnohorsku a Kolínsku dělají všechno proto, aby průmyslové zóny získali," řekl Bendl.

Nové továrny nechtějí ani v Libčicích nad Vltavou. "Naše město je atraktivním místem k bydlení a byty chceme stavět i nadále. Rychlostní komunikace, která má vést v blízkosti našeho města, by hodnotu lokality snížila," dala najevo starostka Ilona Chrtová.

Podle Bendla mají také dotyčné obce ve velké většině zpracovány územní plány, které nechtějí předělávat. Pro parcely, po nichž má vést okruh, mají jiné využití. "Důležitým argumentem pro jižní variantu je také hodnocení vlivu na životní prostředí a podle něj je jižní varianta nejméně bolestivá," řekl Bendl.

Starostka Chrtová upozorňuje na to, že obchvat by měl vést nedaleko chráněného přírodního území Větrušická rokle. "Po vzdálenější trase by navíc jezdilo daleko méně aut," dodala Chrtová.

Rovněž horoměřický starosta Václav Kášek stojí za jižní variantou. Podle něj je dobře připravena a v krátké době by se mohla začít stavět. "Přes naši obec jezdí obrovské množství aut na letiště. A pokud by se prosadila severní trasa, jezdila by tady dál."

Nadšení z postojů svých kolegů neskrýval starosta Prahy 8 Josef Nosek. "Spadl mi kámen ze srdce, mám z toho obrovskou radost. Už by se konečně mělo začít stavět."

Středočeši nepřekvapili prvního muže suchdolské radnice Václava Čížka, který je rozhodným odpůrcem jižní varianty. Ta má vést přímo přes Suchdol. "To ještě není rozhodující, my se jen tak nevzdáme."[

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opalující se mladá žena.
Začátek týdne bude chladnější. Od čtvrtka čekejme třicítky, ale i bouřky

Česko tento týden budou provázet výkyvy teplot. V jeho první polovině nás čekají chladné noci, kdy teploty klesnou pod 10 °C, ve dne naměříme jen okolo...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) při rozhovoru s ČTK (18. července 2017)
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.