Nezávislá komise vedená Jeanem Berthierem sestavila závěrečnou zprávu pro ministerstvo dopravy. Podle agentury Reuters uvádí, že podstatným faktorem neštěstí byl vliv chladného počasí.
Stav střechy se zhoršoval postupně. "Střecha měla trhliny už před zřícením," sdělil Berthier. "Zatímco vnitřní betonový plášť střechy byl klimatizovaný a tedy teplotně stálý, vnější závěsné výztuže trpěly značnými teplotními výkyvy," dodal.
Komise konstatovala, že použitý materiál nebyl vadný, ale konstrukce i její provedení zřejmě nevzaly v úvahu všechny okolnosti. Vyšetřovatelé nezpochybnili celou konstrukční koncepci, ale poukázali na některá její slabá místa.
Terminál, používaný převážně společností Air France, zatím stále funguje jen omezeně. Správa letiště posuzuje náklady na jeho případnou rekonstrukci.
Předběžná zpráva z loňského července poukazovala na použití nedostatečně pevného betonu, nová zpráva se o tom nezmiňuje. Odbory po neštěstí uváděly, že se při stavbě terminálu příliš spěchalo, což se také mohlo projevit.
Část střechy v rok starém odbavovacím terminálu 2E se zřítila loni 23. května kolem sedmé hodiny ráno z výšky asi třiceti metrů.
"Někteří lidé slyšeli před nehodou trhání a betonový prach padal z podhledů. Byla to velice věhlasná hala a dnešek je pro nás velice těžký den," prohlásil tehdy mluvčí letiště před zničeným terminálem. - více zde
Podle prvních zpráv v troskách zemřela i Češka. Během čtyřiadvaceti hodin se ale ukázalo, že mrtvá je Ukrajinka s ukradeným českým pasem. - více zde
Dělníci zajišťují trosky odbavovací haly pařížského letiště Charlese de Gaulla. Část střechy se zřítila a zabila čtyři lidi. (24. května 2004) |