Například na silnicích s nejvyšší povolenou rychlostí 50 kilometrů v hodině budou moci jet motoristé rychlostí do 55 kilometrů v hodině a nedostanou od strážníků pokutu.
Strážníci byli kritizování za to, že po začátku platnosti nového silničního zákona vzali na řidiče příliš přísný metr. Někde je pokutovali za překročení rychlosti o pouhý 1 km/h. V Praze se naopak podmínky zpřísní - pokutě se dosud mohl vyhnout i řidič, který jel až o deset kilometrů rychleji.
Zástupce ředitele dopravních policistů Jaroslav Pavelka již dříve řekl, že státní policie užívá měřiče rychlosti, které tolerují zhruba tři kilometry v hodině. Policisté by tak neměli postihovat řidiče, který v místě s povolenou padesátkou jede do 53 km/h.
Účastníci jednání se také domluvili na tom, že by strážníci měli měřit pouze na exponovaných úsecích. "Jsou to místa s vysokou nehodovostí, například výstupy z metra, přechody nebo silnice u základních škol," vypočítal šéf pražské městské policie Vladimír Kotrouš.
Závěr jednání budou účastníci tlumočit také dalším obecním strážníkům. Podle ředitelů je pro městskou policii měření pouze doplňkovou činností. Nemuseli proto na ní vyčleňovat větší množství lidí.
Počty radarů se v jednotlivých městech liší, v Praze chtějí strážníci do konce roku koupit dalších devět, celkově bych jich mělo být dvanáct. V Brně mají jen jeden radar a další dva chtějí získat.
Městská policie může měřit rychlost od 1. července, kdy se výrazně změnila pravidla silničního provozu. - více zde