Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strauss-Kahn vrací úder, žaluje média za narušení soukromí

  7:19aktualizováno  7:19
Bývalý šéf Mezinárodního měnového fondu Dominique Strauss-Kahn žaluje několik francouzských tiskovin a vládního poradce kvůli informacím, které o něm šířili. Strauss-Kahn je žaluje částečně kvůli pomluvám a částečně kvůli nerespektování soukromí. Letošní sexuální skandál a následný proces zastavil jeho politickou kariéru.

Strauss-Kahn a jeho manželka Anne Sinclairová chtějí požádat justici, aby zasáhla proti narušování jejich soukromí. Ilustrační snímek | foto: AP

Právníci najatí Strauss-Kahnem a jeho manželkou Anne Sinclairovou v úterý oznámili, že podávají žaloby na přední francouzský deník Le Figaro, čtyři magazíny a také na Henriho Guaina, poradce francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho.

"Anne Sinclairová ani Dominique Strauss-Kahn si nepřejí omezovat svobodné vyjadřování myšlenek a šíření informací, ale také nechtějí připustit zneužívání jejich soukromí motivované čistě obchodními zájmy," uvedli advokáti.

Právník Richard Malka v úterý novinářům řekl, že na Guaina bylo podáno trestní oznámení kvůli pomluvě, jíž se údajně dopustil v televizi. Le Figaro a magazíny L'Express, Le Nouvel Observateur, VSD a Paris Match jsou žalovány kvůli narušování soukromí.

Nerespektování presumpce neviny

Strauss-Kahn a jeho manželka už minulý týden prostřednictvím advokátů oznámili, že se rozhodli požádat justici, aby zasáhla proti narušování jejich soukromého života a proti nerespektování presumpce neviny v médiích.

Trable francouzského politika začaly, když ho pokojská newyorského hotelu v květnu obvinila, že ji napadl a přinutil k orálnímu sexu. Prokurátor a soud nakonec dospěli k názoru, že muže nelze postavit před soud, protože výpověď pokojské je nevěrohodná.

V červenci ho pak zažalovala novinářka Tristane Banonová, podle které se ji politik pokusil znásilnit při jednom novinářském rozhovoru v pařížském bytu v únoru 2003. Pařížská prokuratura v říjnu obvinění zastavila s tím, že k vedení soudního řízení chybí dostatek důkazů a čin je navíc promlčen.

Francouzská média navíc v poslední době rozsáhle informovala o údajném zapletení Strausse-Kahna do případu kuplířství a o problémech jeho manželství.

Dvaašedesátiletý bývalý ministr financí a šéf MMF byl před vypuknutím afér považován za jednoho z favoritů pro prezidentské volby ve Francii na jaře 2012. Skandály ho ale o šanci kandidovat připravily. Po uvalení vazby se také vzdal křesla v čele MMF.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na předměstí indického města Bombaj se potulují modří psi. Za neobvyklou barvu...
Psi v Indii zmodrali. Může za to průmyslový odpad vypouštěný do řeky

Na předměstí indického města Bombaj se objevili modří psi. Poté, co byl případ nahlášen výboru pro kontrolu znečištění, se ukázalo, že za změnu barvy jejich...  celý článek

(ilustrační snímek)
Hasiči zachránili selata, vděčná farmářka jim je namlela do klobás

Půl roku po záchraně osmnácti selátek a dvou sviní z plamenů se hasiči z anglického hrabství Wiltshire dočkali odměny. Vděčná farmářka je obdarovala klobásami...  celý článek

Libyjská pobřežní stráž odváží migranty, kteří se pokusili překročit...
Migrantům v odplutí z Libye brání nová milice, založil ji bývalý mafián

Lodím s běženci mířícími do Evropy brání z Libye vyplouvat nová málo známá skupina. Informovala o tom v úterý agentura Reuters. Činnost organizace je údajně...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.