Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strauss-Kahn čelí podezření, že těžil z kuplířství

  9:32aktualizováno  9:32
Sotva pařížská prokuratura zbavila politika Dominique Strauss-Kahna obvinění z pokusu o znásilnění novinářky Tristane Banonové, ulpělo na něm další nepříjemné podezření. Francouzská policie se domnívá, že mohl těžit z posílání prostitutek z Francie do USA kuplířskou sítí.

Strauss-Kahn odchází zvesela od newyorského soudu, který stáhl jeho obvinění (23. srpna 2011). | foto: AP

V minulých dnech ve Francii skončilo za mřížemi pět lidí, mezi nimiž je třeba známý advokát nebo vedoucí pracovníci luxusního hotelu Carlton. Byli obviněni v případu kuplířské sítě Lillois v severofrancouzském městě Lille.

Při výsleších svědků nejméně dvě hotelové prostitutky uvedly Strauss-Kahna jako svého klienta. Policie se také zaměřuje na zasílání prostitutek sítí Lillois do New Yorku. Právě v tomto městě francouzský levicový politik a bývalý šéf MMF čelil obvinění ze znásilnění pokojské.

Vyšetřovatelé nyní podezřívají Strauss-Kahna, který v minulých letech pobýval v USA jako vlivný šéf Mezinárodního měnového fondu, že měl z přesunů prostitutek v rámci sítě Lillois nějaký prospěch, píše francouzský tisk. Strauss-Kahn po zveřejnění zprávy předal agentuře AFP prohlášení, ve kterém požádal úřady, aby byl co nejdříve předvolán a vyslyšen, aby toto podle něj nepodložené a zaujaté podezřívání ustalo.

Nyní si dal čas na odpočinek a zamyšlení, co dál

Pokojská newyorského hotelu Strauss-Kahna v květnu obvinila z toho, že ji napadl a přinutil k orálnímu sexu. Tehdejší šéf MMF kvůli obvinění strávil týden ve vazební věznici a šest týdnů v domácím vězení. Prokurátor a soud nakonec dospěli k názoru, že výpověď pokojské je nevěrohodná a případ odložil. Strauss-Kahna se tak mohl vrátit do vlasti (více o této sexuální aféře zde).

V červenci ho zažalovala i novinářka Tristane Banonová, podle které se ji pokusil znásilnit při jednom pracovním rozhovoru v pařížském bytu v únoru 2003. Ubránila se prý v potyčce, při níž se Strauss-Kahn podle ní choval jako "vzrušený šimpanz". Pařížská prokuratura ve čtvrtek obvinění zastavila s tím, že k vedení soudního řízení chybí dostatek důkazů. Čin je navíc promlčen (více o tomto případu zde).

Dvaašedesátiletý bývalý ministr a šéf MMF byl před vypuknutím afér považován za jednoho z favoritů pro prezidentské volby ve Francii na jaře 2012. Skandály ho ale o šanci kandidovat připravily, protože se proti němu obrátilo veřejné mínění i s ohledem na další vytažené historky o jeho "erotomanii". Po uvalení vazby se také vzdal křesla v čele MMF. Nyní si prý dal čas na odpočinek a zamyšlení, co dál.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Severokorejský diktátor Kim Čong-un v zajetí nadšeného davu v Pchjongajngu (12....
S novými sankcemi nepřežije KLDR ani rok, tvrdí severokorejský úředník

Nové americké sankce vůči Severní Koreji jsou tak tvrdé, že to země zřejmě nepřežije, tvrdí Ri Jong-ho, který jako vysoce postavený úředník vozil třicet let...  celý článek

Na 3,3 milionu dětí v Jemenu trpí podvýživou.
Saúdská armáda blokuje jemenské přístavy. Zemí se šíří cholera a hlad

Situace ve válkou sužovaném Jemenu v posledních měsících eskaluje. V zemi chybí jídlo i základní léky. Velkou měrou k tomu přispívá blokáda Saúdské Arábie,...  celý článek

Rohingové protestují před barmskou ambasádou v malajsijském Kuala Lumpuru (8....
Barmští vojáci pozabíjeli stovky Rohingů, tvrdí Amnesty International

Nejméně několik stovek mužů, žen a dětí z menšinového muslimského etnika Rohingů zabili barmští vojáci ve snaze vypudit ze země všechny jeho příslušníky. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.