Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Z Mikuláše je dobrý byznys, za jeho návštěvu dáte i přes pět tisíc

  1:00aktualizováno  1:00
Doby, kdy Mikuláše dělal za "panáka" soused, jsou pryč. Z tradičního strašení zlobivých dětí se stal byznys. Poptávka převyšuje nabídku, a tak ceny letí nahoru. Nejdražší agentura si za návštěvu mikulášské trojice účtuje přes pět tisíc.

Čert, Mikuláš, Anděl. Neexistuje snad dítě, které by neznalo tyto tři postavy. Začátkem prosince začal advent. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Hlavně ve velkých městech se na scénky s Mikulášem a spol. začaly specializovat sehrané skupiny. A na své show slušně vydělávají. Většinou si za návštěvu účtují stovky, některé však mají zákazníky, kteří jsou ochotni platit mnohem víc.

Nejvíc vyráží dech internetový mikulášský ceník teplické firmy KVIZUJ s.r.o., která jinak působí jako seznamovací agentura. Tady úplně stačí holý výčet účtovaných částek.

Návštěva mikulášské trojice přijde na 3 500 korun za dvacetiminutovou „show“. Ve špičce, což je celý 5. prosinec, se sazba zvyšuje na 5 250 korun. Když se básnička pro Mikuláše poněkud protáhne a návštěva přesáhne 20 minut, platí se od 21. minuty 3 750 korun. Spořivější rodiny si ale mohou objednat třeba jen čerta za 1 300 korun.

I za tyto sumy se ale klientela najde, protože muž na zákaznické lince už byl v pátek tak vytížen, že ani nestíhal odpovídat na dotazy MF DNES. „Už chodíme po akcích, zavolejte v úterý,“ odpověděl pouze do telefonu.

Kostým za 30 tisíc

Mikulášskému byznysu se věnuje také Radovan Myslík z Prahy. Začínal jako čert, nyní koordinuje pět mikulášských týmů. Na úrovni kostýmů si dává záležet. „Štvalo mě, když přišla omladina a měla vousy z vaty, přehozené prostěradlo a na něm kříž a obalené koště místo berly,“ vysvětluje Myslík, civilním povoláním učitel v autoškole. Jeho přišel mikulášský kostým na 30 tisíc korun. Standardně vybírá 400 korun za návštěvu a ze zisku platí údržbu kostýmů.

Fotogalerie

Na venkově naštěstí vyjde strašení mnohem levněji. Jako například v krkonošské Poniklé. „Lidé dávají mezi stovkou a dvěma za jedno dítě,“ říká organizátorka Renata Pušová. „Herci“ ze sboru dobrovolných hasičů vybrané peníze dají na dětský sen.

O svatém Mikuláši, který má svátek 6. prosince, kolují rozsáhlé legendy. Je představován jako světec, patron, ochránce a především jako přítel dětí. Hodné ratolesti bývají obdarovány dárečky, sladkostmi a ovocem a na ty, které zlobily, většinou čeká jen pytel uhlí či pár brambor. I zlobivější děti ale mohou Mikuláše umluvit hezkou básničkou nebo písničkou a slibem, že se do příštího roku polepší.



Témata: show, Podnikání, rodina, Zisk




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman a jeho žena Ivana volili v Praze na Lužinách v ZŠ...
Volil jsem Čecha, řekl Zeman. Šanci dá tomu, kdo dostane nejvíc hlasů

Prezident Miloš Zeman volil v pátek v podvečer spolu se svou ženou Ivanou v Praze na Lužinách. „Volil jsem Čecha," řekl prezident poté, co odvolil. Možná i...  celý článek

Lidé v Krásné Studánce u Liberce odevzdávali své hlasovací lístky na místním...
Strany mají triky k obcházení zákona o darech. Některé ho ignorují úplně

Od koho strany získávají finance a na co je během kampaní využívají. To měl zprůhlednit zákon, o kterém se před volbami mluvilo jako o přelomovém. Podle...  celý článek

Předseda Pirátů Ivan Bartoš  odevzdal svůj hlas ve volbách do Poslanecké...
Politici už odvolili. Člen komise v Pardubicích se musel převléci

Češi po čtyřech letech vybírají poslance. V první den voleb dorazily více než dvě pětiny voličů. Hlasovací lístek odevzdali i předsedové politických stran....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.