Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Billboardy už visí. Šéf ČSSD nabízí pravici, Babiš kritizuje nemehla

  12:54aktualizováno  14:13
Necelé dva měsíce před volbami vytáhly politické strany nové billboardy. Na volebních plakátech ČSSD nabízí předseda Bohuslav Sobotka voličům pravici, v jeho případě samozřejmě nikoli politickou, ale pravou ruku podanou ke spolupráci. Šéf hnutí ANO Andrej Babiš se zase ostře opírá do dosud vládnoucích politiků.

Předvolební billboard ČSSD na Litochlebském náměstí v Praze. (2. září 2013) | foto:  František Vlček, MAFRA

S návratem rodin z dovolených a začátkem školního roku spustily některé strany i apolitická hnutí billboardovou část volební kampaně. Zatímco dosud vládnoucí strany ODS a TOP 09 zatím vyčkávají, podél silnic se na billboardech objevily nové volební plakáty ČSSD, lidovců a nové plakáty vytáhlo také hnutí ANO Andreje Babiše.

Sociální demokraté v první fázi nabízejí billboardy s tváří předsedy a kandidáta ČSSD na premiéra Sobotky a seznamují voliče s hlavním volebním heslem "Prosadíme dobře fungující stát".

"Billboardů a bigboardů je v první fázi cca 500, první byly v Praze už o víkendu. S první fází billboardů počítáme tři týdny," uvedl pro iDNES.cz místopředseda ČSSD odpovědný za volební kampaň, plzeňský hejtman Milan Chovanec.

Fotogalerie

Ve druhé vlně billboardů počítá podle mluvčího strany Martina Ayrera ČSSD s tím, že se vedle Sobotky objeví i volební lídři v krajích a na billboardech by měla být vždy i žena.

V čele kandidátky ji má strana jen v Královéhradeckém kraji, kde je stranickou jedničkou do voleb dosavadní poslankyně Hana Orgoníková. Volební kampaň strana odstartuje 7. září v Ostravě, den před tím schválí volební program.

Babiš: Jsme schopný národ. Jen nás řídí nemehla

Zostra se do politické konkurence na svých nových billboardech pouští zakladatel hnutí ANO, podnikatel Andrej Babiš.

"Jsme schopný národ. Jen nás řídí nemehla," kritizuje politiky, kteří zatím o osudu České republiky rozhodovali. Navazuje tím na kritiku dosavadního politického establishmentu, kterou napsal i do letáku představujícího jeho hnutí. "Nechceme totiž, aby o budoucnosti našich dětí rozhodovali nekompetentní lidé, kteří si v politice řeší vlastní ambice či vlastní finanční problémy na úkor nás občanů," představuje se hnutí ANO na svých stránkách.

Předvolební billboard politického hnutí ANO v Praze na Smíchově. (2. září 2013)

Billboardy Babišova hnutí byly v ulicích v předstihu před ostatními. Hnutí, které má ambici proniknout jako nováček do Sněmovny, na nich představovalo některé známé tváře, které se k Babišovi přidaly, například exministra kultury a bývalého velvyslance ve Vatikánu Martina Stropnického či Martina Komárka. Ten jako komentátor pracoval v MF DNES, ještě než celé vydavatelství Mafra koupil právě Babiš.

"Od srpna nám po celé republice visí 700 billboardů a 50 bigboardů, k tomu zhruba 300 citylightů," sdělila iDNES.cz mluvčí hnutí ANO Radka Burketová. Billboardy podle ní budou mít několik nosných programových témat. Ústřední téma volební kampaně je podle mluvčí slogan "Aby tu chtěly žít i naše děti". Na billboardech bude nejen Babiš, ale i jednotliví kandidáti. "Neplánujeme masivní okázalou kampaň, budeme hlavně jezdit za lidmi, mluvit s nimi, zaměříme se hodně na sociální sítě," uvedla Burketová.

Lidovci vsadili na slunečnici, ODS a TOP 09 zatím čekají

Křesťanští demokraté vsadili ve svých billboardech na slunečnici, jejíž zářivě žlutá barva v sobě podle psychologie barev symbolizuje energii a otevřenost. Žlutá je navíc tradiční barvou KDU-ČSL.

"Slunečnice představuje symbol slunce, optimismu a naděje do budoucna. A my svou kampaň chceme na rozdíl od ostatních stavět nikoli na negaci a konfliktu, ale na pozitivních sděleních, na víře v budoucnost, v sílu české ekonomiky, na sebedůvěře," řekl k tomu první místopředseda strany Marian Jurečka.

Předvolební billboard KDU-ČSL s předsedou Pavlem Bělobrádkem.

Slogan KDU-ČSL "Dáme zemi do pořádku" je částečně podobný tomu, s nímž přišli sociální demokraté, ale lidovci chtějí voličům v kampani zdůraznit, že nehodlají být jen jazýčkem na vahách, ale sebevědomě nabízet vlastní alternativu. Na billboardech lidovců je buď sám Bělobrádek, nebo s europoslankyní Zuzanou Roithovou, která s podporou KDU-ČSL kandidovala na Hrad.

TOP 09 podle volebního manažera Jaroslava Poláčka mohutnou agitaci na billboardech neplánuje. Chce se soustředit více na internet. "Ale i my budeme billboardy mít. Začneme ale o něco později, takže si budete muset počkat i na sdělení, které na nich bude. Billboardová kampaň bude silnější v říjnu. Vycházíme z toho, že voliči se často rozhodují na poslední chvíli," řekl Poláček. Podle mluvčího ODS Jiřího Sochora i občanští demokraté kampaň na billboardech spustí později. Strana totiž nyní teprve vybírá volební lídry.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.