Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strahovský tunel: řidičům hrozí nebezpečí

  10:20aktualizováno  10:20
Praha - Tatra s prázdným přívěsem a pekařská avie se v pondělí srazily u výjezdu na břevnovské straně strahovského tunelu. Střet, který zavinil řidič avie, si naštěstí nevyžádal mrtvé ani raněné, na dvacet pět minut vyřadil tunel z provozu. Jízda mezi Břevnovem a Smíchovem se nyní zkomplikovala, protože v obou směrech vozidla jezdí pouze v jedné tunelové rouře, a to kvůli pravidelné údržbě části tunelu. Potkávají se tak v protisměru, a cesta je nyní nebezpečnější.

To potvrzuje též vedoucí odboru prevence pražských hasičů Ljubica Rážová. "Za omezeného provozu hrozí v Strahovském tunelu daleko větší nebezpečí požárů, úniku pohonných hmot, dopravních nehod a podobných negativních jevů," tvrdí Rážová.

Hasiči však nemohou provoz v tunelu zakázat. Existují tedy důvody pro uzavření tunelu? Tunely se mohou stát smrtící pastí, ze které není úniku. Smutné zkušenosti mají především v alpských zemích, kde v nedávných letech zahynuly při řetězových haváriích desítky lidí. Původní projekt přitom počítal se třemi tunelovými rourami. Chyběly však peníze, a tak se postavily pouze dvě. V případě nutné údržby proto vznikají kritické situace.

Mluvčí Technické správy komunikací Jan Jelínek však míní, že obavy o bezpečnost lidí v tunelu jsou přehnané. Za mimořádných okolností, jako je tato, prý jedna roura stačí. V letních měsících zde také jezdí daleko méně aut. "Klimatizace musí být v bezvadném stavu. Pravidelná údržba je nutná, jinak by se lidé v případě požáru udusili," dodal.

K uzavření tunelu není podle zástupce šéfa pražské dopravní policie Miroslava Rajcharta důvod. Prázdninový provoz je daleko menší, a proto lze po krátkou dobu využívat jednu rouru pro oboustranný provoz. Až do včerejší nehody se údajně nevyskytly žádné problémy.

"Srážka obou aut je důkazem nepozornosti řidičů. Nebezpečné je pouze to, že se nedívají na dopravní značky," míní Rajchart. Tragédie ze světa však varují. Jestliže havarují auta někde uprostřed tunelu, velice obtížně se k nim potom dostávají vozidla hasičů a záchranné služby.

Nový nájezd z Kartouzské ulice v Praze 5 do Strahovského tunelu mohou řidiči využívat od středy 17. ledna 2001. (17. ledna 2001)

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Stát zaplatí stranám za hlasy voličů 482 milionů. Nejvíc ztratila ČSSD

Politické strany a hnutí si letos přijdou díky hlasům voličů na 482 milionů korun ze státní kasy. Peníze se rozdělí mezi deset uskupení, která získala alespoň...  celý článek

Místopředsedové ČSSD Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek hovoří s novináři před...
ČSSD by mohla skončit v opozici, řekl Chovanec. Sjezd bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po večerním jednání užšího vedení strany její úřadující šéf Milan Chovanec. V tento den...  celý článek

Tisková konference Pirátů po ustavující schůzce klubu strany (22. října 2017)
Piráty ve Sněmovně povede Michálek, s ANO odmítají handlovat

Předsedou poslaneckého klubu Pirátů v Poslanecké sněmovně bude Jakub Michálek. Na první tiskové konferenci strany po volbách to oznámil šéf Pirátů Ivan Bartoš,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.