To potvrzuje též vedoucí odboru prevence pražských hasičů Ljubica Rážová. „Za omezeného provozu hrozí v Strahovském tunelu daleko větší nebezpečí požárů, úniku pohonných hmot, dopravních nehod a podobných negativních jevů,“ tvrdí Rážová.
Hasiči však nemohou provoz v tunelu zakázat. Existují tedy důvody pro uzavření tunelu? Tunely se mohou stát smrtící pastí, ze které není úniku. Smutné zkušenosti mají především v alpských zemích, kde v nedávných letech zahynuly při řetězových haváriích desítky lidí. Původní projekt přitom počítal se třemi tunelovými rourami. Chyběly však peníze, a tak se postavily pouze dvě. V případě nutné údržby proto vznikají kritické situace.
Mluvčí Technické správy komunikací Jan Jelínek však míní, že obavy o bezpečnost lidí v tunelu jsou přehnané. Za mimořádných okolností, jako je tato, prý jedna roura stačí. V letních měsících zde také jezdí daleko méně aut. „Klimatizace musí být v bezvadném stavu. Pravidelná údržba je nutná, jinak by se lidé v případě požáru udusili,“ dodal.
K uzavření tunelu není podle zástupce šéfa pražské dopravní policie Miroslava Rajcharta důvod. Prázdninový provoz je daleko menší, a proto lze po krátkou dobu využívat jednu rouru pro oboustranný provoz. Až do včerejší nehody se údajně nevyskytly žádné problémy.
„Srážka obou aut je důkazem nepozornosti řidičů. Nebezpečné je pouze to, že se nedívají na dopravní značky,“ míní Rajchart. Tragédie ze světa však varují. Jestliže havarují auta někde uprostřed tunelu, velice obtížně se k nim potom dostávají vozidla hasičů a záchranné služby.