Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stíhačky nepotřebujeme

  14:16aktualizováno  14:16
Vládě se za podpory části koalice podařilo vyhodit oknem 60 mld. korun.A to za nadzvukové stíhačky, které vlastně nepotřebujeme či v blízké budoucnosti potřebovat nebudeme. Argument, že jako suverénní stát musíme mít nadzvukové letectvo na obranu naší nezávislosti , svobody a demokracie je dnes v době všech možných integrací, kdy se hranice stávají jen čarami na mapě pouhou frází. Skutečnost je spíše taková, že skutečné nebezpečí ze vzduchu nám nehrozí. Útok charakteru vojenského, by vyvolal okamžitou odezvu členských států NATO a letectvo našich sousedů bude hájit náš vzdušný prostor.
Dalším faktem je, že snad v blízké době budeme již plně obklopeni spojenci, což je jednou ze zahraničních priorit našich vlád, a ti sami budou střežit ve vlastním zájmu své vzdušné prostory. Stěží asi dopustí beztrestně přelet cizích vojsk.V případě konfliktu nad jejich územím se opět spustí obranné mechanismy NATO.
Pokud takto nebude aliance fungovat, tak nám stejně 24 letadel nepomůže.
Případný teroristický útok,by za těchto podmínek musel být veden ze vnitř České republiky. Zde by stěží mohli teroristé vlastnit nadzvukového bojového stíhače. V úvahu tedy připadá pouze útok malým nebo dopravním letadlem. Ač nejsem odborník myslím, že takový útok dokážou odvrátit vyzbrojené podzvukové letouny, které naše armáda musí koupit.
Argument,že NATO očekává vyzbrojení našeho letectva asi také neobstojí. Spojenci vládnou dostatečnými vzdušnými silami. Raději budou, když jim poskytneme pozemní bojové jednotky, protože do bojů na zemi kde dochází k největším ztrátám na životech,posílají všechny vlády vojáky nerady.
Do výdajů na modernizaci letectva je nutné započíst peníze na vyškolení pilotů, pořízení trenažéru pro jejich výcvik, vyškolené pozemního personálu či pořízení nových diagnostických zařízení nutných pro servis letadel.
Investice do nákupu stihačů je v současné době, kdy na ně stejně nemáme, přinejmenším nešikovná a nekoncepční.
Snad by bylo lepší ukázat Evropě a NATO jak věříme integraci do obranných a politických uskupení a svěřit ochranu našeho vzdušného prostoru spojencům.
Jistě by to nedělali zadarmo, ale platit jim například 1 mld. ročně a poskytnout jim jedno letiště jako základnu by náš státní rozpočet jistě unesl.
Jak by bylo nahlíženo na stigmata 2. světové války zakořeněné v mnohém z nás, kdyby nás chránilo německé letectvo?
Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vody je méně. Zákaz odebírání vody platí také pro oblast u osady Pekla poblíž...
Potoky u Varů slábnou, vodohospodáři zakázali brát z nich vodu

Vodohospodáři z Povodí Ohře vyhlásili zákaz používat povrchovou vodu, která napájí zdroj pitné vody, přehradu ve Stanovicích. Lomnický potok i jeho přítoky...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Olomouckým krajem se prohnaly v noci na pátek bouřky (11. srpna 2017).
Na Moravě až 34 °C, přes západní Čechy se večer přeženou silné bouřky

Jižní a část střední Moravy budou odpoledne dusit tropické teploty, podle meteorologů mohou vystoupit až k 34 °C. Přes Karlovarský a Plzeňský kraj se v pátek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.