Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Průzkum: Trafika pro poslance je korupcí, v odsouzení však lidé nevěří

  14:29aktualizováno  14:29
Lidé jsou přesvědčeni, že nabídka trafik poslancům Petru Tluchořovi, Marku Šnajdrovi a Ivanu Fuksovi byla korupcí. V průzkumu agentury STEM to uvedlo 88 procent dotázaných. Jejich důvěru má i státní žalobce Ivo Ištvan. K odsouzení exposlanců u soudu jsou však lidé skeptičtí.

Ivan Fuksa, Petr Tluchoř a Marek Šnajdr ve Sněmovně. | foto: Marek VondroušČTK

Na otázku: "Myslíte si, že bývalým třem poslancům a Janě Nagyové, bývalé ředitelce kanceláře premiéra, bude nakonec korupční jednání prokázáno a budou za něj také pravomocně odsouzeni?" odpovědělo 44 % dotázaných spíše ne a 18 %, že určitě ne. V jejich odsouzení věří jen 12 procent oslovených.

Přitom celách 88 procent dotazovaných řeklo "určitě ano" nebo "spíše ano" na dotaz, zda je podle nich kauza trafik pro poslance formou trestně stíhatelné korupce.

Případné nepotrestání aktérů kauzy podle oslovených nebude vinou státního zastupitelství. "Vrchní státní zástupce Ivo Ištvan, který kauzu zahájil, se těší důvěře dvou třetin občanů. Věří mu tedy výrazně více lidí než orgánům činným v trestním řízení obecně," stojí ve zprávě agentury STEM.

Ištvanovi zcela věří 24 procent a spíše věří 42 procent účastníků průzkumu. Naopak za zcela nedůvěryhodného ho označilo jen osm procent dotázaných.

Případ trafik pro trojici poslanců ODS souvisí s kauzou Jany Nečasové (dříve Nagyové), kvůli které 17. června rezignoval premiér Nečas. Před tím byli poslanci Tluchoř, Šnajdr a Fuksa zadrženi policií a skončili ve vazbě. Nejvyšší soud však v červenci došel k závěru, že trafiky byly sjednány na půdě Sněmovny, a na poslance se proto vztahuje imunita. Z vazby tak byli propuštěni (více o rozhodnutí Nejvyššího soudu zde).

Ivo Ištvan však kauzu nevzdává a argumentuje, že trafiky se dohadovaly i mimo Sněmovnu (více o postoji státního zástupce zde).





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.