Jejich odborům se podle předsedy Stanislava Havrlíka nelíbí postup, jakým si řidiči tramvají pomáhají ke zvýšení tarifů.
"Nechceme cestující městské hromadné dopravy nijak omezovat, pouze zabránit možnému nátlaku na promítnutí nezávislé studie porovnávající práci řidičů tramvají, autobusů a metra do mzdových tarifů," řekl Havrlík.
Dodal, že Dopravní podnik není ten, který by byl špatný a s kterým by chtěli bojovat.
V rámci Dopravního podniku hlavního města Prahy má odštěpný závod Autobusy celkem 4 200 zaměstnanců. Jejich případná stávka by tak spolu s nejezdícími tramvajemi znamenala totální kolaps v dopravě.
Při stávkce tramvajáků totiž Dopravní podnik počítal v náhradní dopravou autobusy. Navíc po loňských záplavách, kdy stále nejezdí všechny trasy metra, by městská doprava v podstatě nejezdila vůbec.