Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbu tunelu Blanka prověří Němci a Švýcaři, rozhodla rada města

  16:58aktualizováno  16:58
Rada hlavního města vybrala firmy, které prověří stavbu pražského tunelu Blanka. Celý projekt posoudí společnosti BUNG Ingenieure AG z německého Heidelbergu a Amberg Engineering Brno, která je dceřinou společností švýcarské firmy. Každá ze zakázek Prahu vyjde zhruba na dva miliony korun.

Výstavbu tunelu Blanka prověří Němci a Švýcaři. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Praha zahraniční experty kontaktovala poté, co ve městě došlo v souvislosti s výstavbou tunelu už ke třetímu propadu v pořadí. Firmy mají na prověrku měsíc, první výsledky chce Praha znát v polovině srpna.

Společnosti dostaly za úkol prověřit dosavadní postup prací, dokumentaci ke stavbě, zkontrolují také geologické průzkumy a geotechnologický monitoring. V polovině srpna chce mít metropole také právní analýzy možného vypovězení smlouvy se stavitelem Blanky, firmou Metrostav. Ty zpracuje advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges.

Rada ve čtvrtek také oznámila, že tramvaje mohou okolím místa, kde se tunel nedávno propadl, znovu jezdit rychlostí 20 kilometrů v hodině místo dosavadních pěti. Bezpečnost okolních komunikací ani přilehlé tramvajové tratě totiž výstavba tunelu neohrožuje. Vyplývá to z šetření, které si město nechalo vypracovat poté, co se část rozestavěné Blanky propadla.

Tunel se propadl v Praze 6 u ministerstva kultury v noci z 5. na 6. července, zemina tehdy uvěznila jednoho dělníka. Záchranářům se ho podařilo živého vyprostit po několika hodinách. Co nehodu způsobilo, není zatím jasné. (více o propadu čtěte zde)

Případ prošetřuje policie, báňská služba i stavební firma Metrostav. Tunel se již v minulosti dvakrát zřítil ve Stromovce, žádné obvinění ale nepadlo.

Tunel Blanka

Tunel Blanka, kterým mají první auta projet už v roce 2012, má být se svými 6,3 kilometry nejdelším silničním tunelem v Česku a nejdelším městským tunelem v Evropě. Stavba je součástí severozápadní části pražského okruhu. Navazuje na Strahovský tunel, který spojuje Smíchov a Břevnov, dále pokračuje pod Letnou a vyústí na druhém břehu Vltavy v Troji, odkud se napojí na výpadovku ve směru na sever z Prahy. Celý projekt vyjde město na 25,8 miliardy korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.