Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbu tunelu Blanka prověří Němci a Švýcaři, rozhodla rada města

  16:58aktualizováno  16:58
Rada hlavního města vybrala firmy, které prověří stavbu pražského tunelu Blanka. Celý projekt posoudí společnosti BUNG Ingenieure AG z německého Heidelbergu a Amberg Engineering Brno, která je dceřinou společností švýcarské firmy. Každá ze zakázek Prahu vyjde zhruba na dva miliony korun.

Výstavbu tunelu Blanka prověří Němci a Švýcaři. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Praha zahraniční experty kontaktovala poté, co ve městě došlo v souvislosti s výstavbou tunelu už ke třetímu propadu v pořadí. Firmy mají na prověrku měsíc, první výsledky chce Praha znát v polovině srpna.

Společnosti dostaly za úkol prověřit dosavadní postup prací, dokumentaci ke stavbě, zkontrolují také geologické průzkumy a geotechnologický monitoring. V polovině srpna chce mít metropole také právní analýzy možného vypovězení smlouvy se stavitelem Blanky, firmou Metrostav. Ty zpracuje advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges.

Rada ve čtvrtek také oznámila, že tramvaje mohou okolím místa, kde se tunel nedávno propadl, znovu jezdit rychlostí 20 kilometrů v hodině místo dosavadních pěti. Bezpečnost okolních komunikací ani přilehlé tramvajové tratě totiž výstavba tunelu neohrožuje. Vyplývá to z šetření, které si město nechalo vypracovat poté, co se část rozestavěné Blanky propadla.

Tunel se propadl v Praze 6 u ministerstva kultury v noci z 5. na 6. července, zemina tehdy uvěznila jednoho dělníka. Záchranářům se ho podařilo živého vyprostit po několika hodinách. Co nehodu způsobilo, není zatím jasné. (více o propadu čtěte zde)

Případ prošetřuje policie, báňská služba i stavební firma Metrostav. Tunel se již v minulosti dvakrát zřítil ve Stromovce, žádné obvinění ale nepadlo.

Tunel Blanka

Tunel Blanka, kterým mají první auta projet už v roce 2012, má být se svými 6,3 kilometry nejdelším silničním tunelem v Česku a nejdelším městským tunelem v Evropě. Stavba je součástí severozápadní části pražského okruhu. Navazuje na Strahovský tunel, který spojuje Smíchov a Břevnov, dále pokračuje pod Letnou a vyústí na druhém břehu Vltavy v Troji, odkud se napojí na výpadovku ve směru na sever z Prahy. Celý projekt vyjde město na 25,8 miliardy korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Prezident Miloš Zeman na návštěvě v Horšovském Týně. (19. 10. 2017)
Andělé nebudou, andělé došli, když nechcete ďábla, jděte volit, vybídl Zeman

Rozhodujete se mezi špatným a ještě horším, přesvědčoval ve čtvrtek voliče, ať jdou volit, prezident Miloš Zeman. „Andělé nebudou, andělé došli, ale...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.