Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři začali rozšiřovat třísetmetrový most u Sokolova

  20:37aktualizováno  20:37
Rekonstrukce třísetmetrového mostu přes Ohři u Sokolova je v plném proudu. Stavbaři už sundali vrchní část stavby s vozovkou a v neděli začali centimetr po centimetru nasouvat mostovku novou, o dva pruhy širší. Předtím už také zesílili sloupy.

Rekonstrukce mostu přes Ohři u Transmotelu na Sokolovsku | foto: Martin Stolař, MAFRA

Z původního mostu zbyl jen oblouk a piloty. Stavba z roku 1974 prochází od poloviny dubna unikátní obnovou. Stavbaři tedy podstatnou část mostu rozebrali.

Až rekonstrukce v roce 2011 skončí, stane se most součástí páteřní komunikace v Karlovarském kraji, rychlostní silnice R6. Díky dvěma novým jízdním pruhům bude o šest metrů širší než dosud a také podstatně lehčí.

Montéři novou ocelovou konstrukci svařují těsně vedle mostu ze zhruba 200 tunových kusů. Ty pak jeřáb přesunuje do montážní jámy, kde je svaří dohromady a potom je speciální hydraulika zjednodušeně řečeno tlačí na pilíře.

Video o rekonstrukci

V čem spočívá oprava mostu? Podívejte se na video

"Za tři dny vysuneme první tři pole mostovky. To je přibližně přes osmdesát metrů," uvedl vedoucí projektu rekonstrukce mostu Zdeněk Rozsypálek z firmy Metrostav s tím, že jde o směr od Sokolova.

Další kusy mostovky se k té již vysunuté postupně přidají a asi za dva měsíce se bude celý proces nasouvání opakovat. "Koncem roku by mělo být podle plánu hotovo," upřesnil Rozsypálek.

Rekonstrukce mostu přes Ohři u Transmotelu na Sokolovsku

Při dokončovacích pracích stavbaři namontují římsy, zábradlí, svodidla, živičný povrch a podobně.

A proč musí relativně mladý, ani ne 40 let starý most projít tak zásadní proměnou? Aby se mohl stát součástí nové rychlostní silnice R6, rozšíří ho stavbaři o dva jízdní pruhy. Laicky se podle Rozsypálka dá říci, že z původního mostu z roku 1974 zůstane jen středový oblouk a pilíře. "Za pomoci takzvaného šplhacího bednění a armatur jsme pilíře zesílili o dvacet centimetrů silnou vrstvou betonu z každé strany," dodal.

Vozidla jedoucí z Karlových Varů směrem na Sokolov a opačně musí kvůli stavbě mostu jet objížďkou přes Královské Poříčí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
Po noční bouřce zůstanou stovky domácností bez proudu až do neděle

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.