Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři začali rozšiřovat třísetmetrový most u Sokolova

  20:37aktualizováno  20:37
Rekonstrukce třísetmetrového mostu přes Ohři u Sokolova je v plném proudu. Stavbaři už sundali vrchní část stavby s vozovkou a v neděli začali centimetr po centimetru nasouvat mostovku novou, o dva pruhy širší. Předtím už také zesílili sloupy.

Rekonstrukce mostu přes Ohři u Transmotelu na Sokolovsku | foto: Martin Stolař, MAFRA

Z původního mostu zbyl jen oblouk a piloty. Stavba z roku 1974 prochází od poloviny dubna unikátní obnovou. Stavbaři tedy podstatnou část mostu rozebrali.

Až rekonstrukce v roce 2011 skončí, stane se most součástí páteřní komunikace v Karlovarském kraji, rychlostní silnice R6. Díky dvěma novým jízdním pruhům bude o šest metrů širší než dosud a také podstatně lehčí.

Montéři novou ocelovou konstrukci svařují těsně vedle mostu ze zhruba 200 tunových kusů. Ty pak jeřáb přesunuje do montážní jámy, kde je svaří dohromady a potom je speciální hydraulika zjednodušeně řečeno tlačí na pilíře.

Video o rekonstrukci

V čem spočívá oprava mostu? Podívejte se na video

"Za tři dny vysuneme první tři pole mostovky. To je přibližně přes osmdesát metrů," uvedl vedoucí projektu rekonstrukce mostu Zdeněk Rozsypálek z firmy Metrostav s tím, že jde o směr od Sokolova.

Další kusy mostovky se k té již vysunuté postupně přidají a asi za dva měsíce se bude celý proces nasouvání opakovat. "Koncem roku by mělo být podle plánu hotovo," upřesnil Rozsypálek.

Rekonstrukce mostu přes Ohři u Transmotelu na Sokolovsku

Při dokončovacích pracích stavbaři namontují římsy, zábradlí, svodidla, živičný povrch a podobně.

A proč musí relativně mladý, ani ne 40 let starý most projít tak zásadní proměnou? Aby se mohl stát součástí nové rychlostní silnice R6, rozšíří ho stavbaři o dva jízdní pruhy. Laicky se podle Rozsypálka dá říci, že z původního mostu z roku 1974 zůstane jen středový oblouk a pilíře. "Za pomoci takzvaného šplhacího bednění a armatur jsme pilíře zesílili o dvacet centimetrů silnou vrstvou betonu z každé strany," dodal.

Vozidla jedoucí z Karlových Varů směrem na Sokolov a opačně musí kvůli stavbě mostu jet objížďkou přes Královské Poříčí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Pavla Jeslínka navštívil v nemocnici jeho otec Josef (první vlevo), za ním...
Divočákem napadený myslivec letěl čtyři metry. Do lesa chodit nepřestane

Ani v nejhorších snech by mě nenapadlo, že se něco podobného může stát. Tak popisuje myslivec Pavel Jeslínek setkání s divokým prasetem při honu u Přeštic na...  celý článek

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.