Z původního mostu zbyl jen oblouk a piloty. Stavba z roku 1974 prochází od poloviny dubna unikátní obnovou. Stavbaři tedy podstatnou část mostu rozebrali.
Až rekonstrukce v roce 2011 skončí, stane se most součástí páteřní komunikace v Karlovarském kraji, rychlostní silnice R6. Díky dvěma novým jízdním pruhům bude o šest metrů širší než dosud a také podstatně lehčí.
Montéři novou ocelovou konstrukci svařují těsně vedle mostu ze zhruba 200 tunových kusů. Ty pak jeřáb přesunuje do montážní jámy, kde je svaří dohromady a potom je speciální hydraulika zjednodušeně řečeno tlačí na pilíře.
Video o rekonstrukciV čem spočívá oprava mostu? Podívejte se na video |
"Za tři dny vysuneme první tři pole mostovky. To je přibližně přes osmdesát metrů," uvedl vedoucí projektu rekonstrukce mostu Zdeněk Rozsypálek z firmy Metrostav s tím, že jde o směr od Sokolova.
Další kusy mostovky se k té již vysunuté postupně přidají a asi za dva měsíce se bude celý proces nasouvání opakovat. "Koncem roku by mělo být podle plánu hotovo," upřesnil Rozsypálek.
Při dokončovacích pracích stavbaři namontují římsy, zábradlí, svodidla, živičný povrch a podobně.
A proč musí relativně mladý, ani ne 40 let starý most projít tak zásadní proměnou? Aby se mohl stát součástí nové rychlostní silnice R6, rozšíří ho stavbaři o dva jízdní pruhy. Laicky se podle Rozsypálka dá říci, že z původního mostu z roku 1974 zůstane jen středový oblouk a pilíře. "Za pomoci takzvaného šplhacího bednění a armatur jsme pilíře zesílili o dvacet centimetrů silnou vrstvou betonu z každé strany," dodal.
Vozidla jedoucí z Karlových Varů směrem na Sokolov a opačně musí kvůli stavbě mostu jet objížďkou přes Královské Poříčí.