Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba tunelu Blanka zastaví provoz v Patočkově ulici až na dva a půl roku

  11:12aktualizováno  11:12
Jeden z nejdůležitějších pražských silničních tahů se od 1. března zavře až na dva a půl roku. Silničáři postaví zákaz vjezdu do Patočkovy ulice v Břevnově mezi Strahovský tunel a Myslbekovu ulici. Čtyřproudou silnici obsadí dělníci s bagry a nákladními auty, aby zde mohli začít stavět poslední úsek tunelového komplexu Blanka.

Stavba tunelového komplexu zastaví provoz v Patočkově ulici, kterou projíždí přes pětatřicet tisíc aut denně. Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Jeden z nejdůležitějších pražských silničních tahů se od 1. března zavře až na dva a půl roku. Silničáři postaví zákaz vjezdu do Patočkovy ulice v Břevnově mezi Strahovský tunel a Myslbekovu ulici. Čtyřproudou silnici, po níž denně projede přes pětatřicet tisíc aut, totiž obsadí dělníci s bagry a nákladními auty, aby zde mohli začít stavět poslední úsek tunelového komplexu Blanka.

Zatímco v úsecích Myslbekova - Prašný Most, Prašný Most - Špejchar a Špejchar - Pelc-Tyrolka je již tunel z velké části hotový, zde se ještě kvůli silné dopravě se stavbou nezačalo. Auta i autobusy hromadné dopravy budou muset uzavřený úsek objíždět přes Dlabačov. Nejenže se jim tím prodlouží cesta na dvojnásobek, ale budou se muset proplétat užšími ulicemi.

Mapa objízdné trasy v době, kdy bude uzavřena Patočkova ulice v PrazeObjízdná trasa bude vedena ulicemi Myslbekova a Bělohorská, pak kolem hotelu Pyramida ulicí Pod Královkou a znovu se na Patočkovu napojí u řady činžáků na Kajetánce. "Vše nasvědčuje tomu, že spuštění objízdné trasy nebude mít zpoždění a řidiči začnou Patočkovu ulici objíždět podle plánu od 1. března," uvedl Martin Šalek z úřadu Prahy 6.

Současně s tím musí šoféři počítat, že se do Strahovského tunelu dostanou pouze po Patočkově ulici ze směru od Vypichu. Taktéž výjezd z tunelu bude možný jen tímto směrem, nikoliv do Dejvic.

Dlabačov se musí na objížďku připravit

Objízdná trasa přes Dlabačov bude v provozu přibližně dva a půl roku a už se také dočkala několika úprav, aby dokázala nápor aut zvládnout. "V Bělohorské ulici se upravily rohy křižovatek a zúžily chodníky tak, aby se v místě objížďky vešly vedle sebe dva jízdní pruhy. Důležitou změnou je vybudování čtyř světelných semaforů na křižovatkách," dodal Šalek.

Tři semafory stojí nově v Bělohorské ulici - v křižovatce Myslbekova, Vaníčkova a Pod Královkou. Čtvrtý je u školy a školky v Myslbekově ulici.
Kvůli připravované objížďce už také od začátku tohoto týdne nejezdí v této části města tramvaje. Dopravní podnik opravuje trať v Bělohorské ulici, a tak vozy s čísly 15 a 22 končí ve smyčce Dlabačov.

"Oprava trati souvisí s plánovanou objížďkou. Kvůli ní totiž nebude možné, abychom v následujících letech na Malovanku najeli a začali koleje opravovat. Tramvajová trať pochází z roku 1982 a je ve špatném technickém stavu. Proto dojde ke generální opravě ještě před zahájením automobilové objížďky," řekl Jan Šurovský z Dopravního podniku.

Výluka skončí 28. února, do té doby tu směrem na Bílou Horu jezdí náhradní autobusy X-22. Na jejich spolehlivost si stěžují obyvatelé Břevnova a Bílé Hory, kteří jsou nuceni je využívat.

"Jezdí málo, pozdě, a než se dostanou na Dlabačov, tak to trvá strašně dlouho," stěžuje si například Jana Tumpachová.

Tunel přímo mezi domy

Stavbaři se nyní dostávají na velmi kritické místo - pracovat budou přímo mezi domy, mezi nimiž je prostor široký pouze 36 metrů. Základy domů budou proto statici zajišťovat betonovými injektážemi. Investor plánuje také výměnu oken za protihluková v desítkách domů, stavět se budou i protihlukové bariéry.

Pak bude zahájeno vlastní hloubení tunelů. Bude použita takzvaná milánská metoda, to znamená, že bagry vyhloubí jámy pro budoucí stěny tunelu. Ty pak zabetonují a na nich vybudují strop tunelu.
Takže aniž by byl tunel skutečně vyhlouben, už mohou stavbaři začít obnovovat provoz na povrchu.

Definitivní úprava křižovatky Patočkova x Myslbekova s cyklopruhy

To by mělo být hotové v létě tohoto roku. Na povrchu pak vyroste provizorní silniční spojka mezi Myslbekovou a Střešovickou ulicí, což umožní dělníkům uzavřít křižovatku Myslbekova - Patočkova.

Až pak se z podzemí pod betonovým stropem tunelu začne vyvážet zemina. Dokončení stavby je plánováno na druhou polovinu roku 2012. V té době už má být navazující část tunelu Blanka až do Pelc-Tyrolky hotová.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Milan Chovanec na sjezdu ČSSD v Brně (10. března 2017)
Chovanec chtěl omluvu od Pelikána za slova, že policie ovlivňuje volby

Slova ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, že policie se žádostí o vydání Andreje Babiše snaží ovlivnit volby, vyvolala spor s ministrem vnitra Milanem...  celý článek

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.