"Dopad zvýšení DPH může být asi 150 až 200 milionů," odhadl ředitel odboru městského investora Jiří Toman. Neumí si vysvětlit, kde se zmíněných sedm set milionů odhadovaného prodražení tunelového komplexu vzalo.
I mluvčí Metrostavu František Polák nad vyčísleným prodražením kroutí hlavou. MF DNES sice potvrdil, že společnost předložila investorovi návrh úpravy smlouvy právě v souvislosti se zvýšením DPH, ale 700 milionů považuje za přemrštěnou částku.
Nedokázal však říci, jaké prodražení chce Metrostav v návrhu dodatku ke smlouvě zakotvit. "Sháněl jsem to číslo celé odpoledne. Marně," řekl včera. Připomněl také, že navýšení ceny nemá příčinu jen ve zvýšení daně z přidané hodnoty o jedno procento. "Určitou roli v tom hraje i inflační přirážka," uvedl. To by odpovídalo dalšímu procentu navíc.
Metrostav měl část městského okruhu mezi Myslbekovou ulicí a Pelc Tyrolkou původně postavit za 21,2 miliardy korun. Ale protože se základní sazba DPH stavebních prací zvýšila od letošního ledna z 19 na 20 procent, bude cena vyšší.
Celý komplex staveb severozápadní části vnitřního pražského okruhu od Strahovského tunelu až k Pelc Tyrolce má být podle nového harmonogramu zprovozněn v prosinci 2012. Tunely Blanka přitom měly být hotové o rok dříve. Sdružení firem Eurovia CS a Energie - stavební a báňská nyní staví další část tunelů mezi Myslbekovou ulicí a budoucí křižovatkou Malovanka u Strahovského tunelu.