Jízdní řád bude počítat se stavbou
Dodal, že nový jízdní řád platný od 10. června bude mnohem více počítat s dopadem stavební činnosti na dobu jízdy. Výluky na trati začnou devatenáctého května a měly by trvat až do šestého srpna.
"Nejdříve bude v provozu pouze jedna kolej mezi Dětmarovicemi a Petrovicemi u Karviné, pak v úseku Petrovice - státní hranice," upřesnil Tesař.
Celý třiadvacetikilometrový úsek koridoru bude stavět ostravské sdružení TCHAS společně s IPS a stavba má přijít na dvě miliardy.
"Hlavním cílem modernizace trati je vytvořit podmínky pro nejvyšší předpokládanou traťovou rychlost sto šedesát kilometrů za hodinu a zajistit kvalitní spojení s Ostravskem," uvedl mediální zástupce společnosti Tchas Jindřich Vaněk.
Svinovské nádraží se dočká opravy
Ještě letos má začít rekonstrukce nejvytíženějšího nádraží Ostrava - Svinov. I když dráhy chtěly původně opravit jen kolejiště, díky dotaci z ostravského magistrátu postaví také nové eskalátory k nástupištím.
"Nelíbilo se nám, že dráhy chtěly vybudovat pouze pevné schodiště, to by nemělo úroveň odpovídající tak významnému ostravskému nádraží. Proto se radní rozhodli přispět čtyřiceti miliony," řekl hlavní architekt města Jaroslav Sedlecký.
Rekonstrukce zasáhne i mosty a zastávky
Opravy se dočkají také železniční zastávky v Dolní Lutyni a Závadě, kde se zvýší nástupiště. V Dětmarovicích vyroste nová staniční budova pro zabezpečovací zařízení.
Aby lidé bydlící v těsném sousedství trati netrpěli hlukem projíždějících rychlovlaků, stavbaři v obcích Závada a Dětmarovice postaví protihlukové stěny.
"Téměř do tří set domů pak nainstalují speciální okenní rámy s trojskly," popsal Vaněk.
Na celé trase stavební firmy postupně zrekonstruují osmnáct mostů a osm železničních přejezdů. Položí se celkem osmadvacet kilometrů nových kolejí a stejný počet výhybek. V listopadu příštího roku by se už po novém koridoru mělo jezdit.