Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba koridoru přináší zpoždění

  7:35aktualizováno  7:35
Ostrava - Výstavba druhého mezinárodního železničního koridoru nadále komplikuje dopravu v Ostravském kraji. České dráhy totiž začaly stavět další úsek mezi Ostravou a Petrovicemi u Karviné. Po dobu osmdesáti dní se vždy v některé části trati bude jezdit jen po jedné koleji. Cestující proto musí počítat s různě velkými zpožděními. "U vlaků třídy expres a Inter city by neměla být větší než deset minut. U dalších vlaků to může být více," připustil Pavel Tesař z Českých drah.

Jízdní řád bude počítat se stavbou
Dodal, že nový jízdní řád platný od 10. června bude mnohem více  počítat s dopadem stavební činnosti na dobu jízdy. Výluky na trati začnou devatenáctého května a měly by trvat až do šestého srpna. 

"Nejdříve bude v provozu pouze jedna kolej mezi Dětmarovicemi a Petrovicemi u  Karviné, pak v úseku Petrovice - státní hranice," upřesnil Tesař.

Celý třiadvacetikilometrový úsek koridoru bude stavět ostravské sdružení TCHAS  společně s IPS a stavba má přijít na dvě miliardy.

"Hlavním cílem modernizace trati je vytvořit podmínky pro nejvyšší předpokládanou  traťovou rychlost sto šedesát kilometrů za hodinu a zajistit kvalitní spojení s  Ostravskem," uvedl mediální zástupce společnosti Tchas Jindřich Vaněk.

Svinovské nádraží se dočká opravy
Ještě letos má začít rekonstrukce nejvytíženějšího nádraží Ostrava - Svinov.  I když dráhy chtěly původně opravit jen kolejiště, díky dotaci z ostravského magistrátu postaví také nové eskalátory k nástupištím.

"Nelíbilo se nám, že dráhy chtěly vybudovat pouze pevné schodiště, to by nemělo úroveň odpovídající tak významnému ostravskému nádraží. Proto se radní rozhodli přispět čtyřiceti miliony," řekl hlavní architekt města Jaroslav Sedlecký.

Rekonstrukce zasáhne i mosty a zastávky
Opravy se dočkají také železniční zastávky v Dolní Lutyni a Závadě, kde se zvýší  nástupiště. V Dětmarovicích vyroste nová staniční budova pro zabezpečovací  zařízení. 

Aby lidé bydlící v těsném sousedství trati netrpěli hlukem projíždějících rychlovlaků, stavbaři v obcích Závada a Dětmarovice postaví protihlukové stěny. 
"Téměř do tří set  domů pak nainstalují speciální okenní rámy s trojskly," popsal Vaněk.

Na celé trase stavební firmy postupně zrekonstruují osmnáct mostů a osm  železničních přejezdů. Položí se celkem  osmadvacet kilometrů nových kolejí a stejný počet výhybek. V listopadu příštího roku by se už po novém koridoru mělo jezdit.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.