Náměstkovi hejtmana Petru Navrátilovi a starostce Slavkova Janě Vildumetzové to slíbil ředitel SŽDC Jiří Kolář.
Železniční správu začala oprava zajímat proto, že nejméně dvě firmy by využívaly trať pro dopravu výrobků a surovin. Legios vyrobí tisíc železničních cisteren ročně a z továrny by je rád dopravoval k zákazníkům po kolejích. Rozebrané díly nyní vozí na nákladních autech po silnici k montáži do své fabriky v Lounech.
A pak je tu společnost Sanaka Industry, která se chystá u Horního Slavkova zahájit těžbu 100 až 300 tisíc tun písku ročně. Surovinu by nakládala do vagonů právě na Ležnici, stejně jako Legios.
"S generálním ředitelem Kolářem jsme se loučili na schůzce s tím, že si v srpnu zavoláme, jestli spustí opravu ještě letos nebo až v roce 2013," řekl náměstek Navrátil.
Aby historická trať (v roce 2011 oslavila 110 let) měla šanci aspoň na částečnou záchranu, hledalo se levné řešení, které navíc pomůže místním firmám.
"Teď má železnice asi největší možný potenciál. Více argumentů pro její zprovoznění už mít nemůžeme. Byla bych ráda, kdyby se s rekonstrukcí začalo už letos," řekla Vildumetzová.
Úsek z Ležnice do Krásného Jezu už nechali železničáři vyčistit od náletových dřevin. "Některé kmeny stromů v kolejišti měly průměr až dvacet centimetrů. Nyní se dělá inventura toho, co je ke zprovoznění třeba," poznamenal Robert Koutný z dopravní komise Hospodářské a sociální rady Sokolovska.
Podle něho bude možné na trasu z Krásného Jezu - Ležnice pustit i osobní vlaky. Koutný by byl rád, kdyby si tady kraj objednal osobní přepravu. "Nemá to smysl, nikdo by tam nejezdil," míní náměstek hejtmana Navrátil.
Zprovoznění zbývajících dvou třetin tratě směrem z Horního Slavkova do Lokte je zřejmě nereálné. Podle posledních odhadů by se náklady na rekonstrukci blížily ke 200 milionům korun.