Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kilometr za pět milionů. Stát opraví část zavřené slavkovské železnice

  8:42aktualizováno  8:42
Na zpustošenou slavkovskou železnici, která je už patnáct let zavřená, se vrátí vlaky. Budou jezdit v 5,5 kilometru dlouhém úseku historické trati z Ležnice u Horního Slavkova do Krásného Jezu. Tuto část chce zprovoznit Správa železniční dopravní cesty. Rekonstrukce vyjde asi na 25 milionů korun.
Klasický obrázek. Vegetace se dříve nebo později zmocní každé trati, kterou vlaky opustily. Pět a půl kilometru dlouhý úsek železnice mezi Ležnicí a Krásným Jezem je nevyužitý už 15 let.

Klasický obrázek. Vegetace se dříve nebo později zmocní každé trati, kterou vlaky opustily. Pět a půl kilometru dlouhý úsek železnice mezi Ležnicí a Krásným Jezem je nevyužitý už 15 let. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Náměstkovi hejtmana Petru Navrátilovi a starostce Slavkova Janě Vildumetzové to slíbil ředitel SŽDC Jiří Kolář.

Železniční správu začala oprava zajímat proto, že nejméně dvě firmy by využívaly trať pro dopravu výrobků a surovin. Legios vyrobí tisíc železničních cisteren ročně a z továrny by je rád dopravoval k zákazníkům po kolejích. Rozebrané díly nyní vozí na nákladních autech po silnici k montáži do své fabriky v Lounech.

A pak je tu společnost Sanaka Industry, která se chystá u Horního Slavkova zahájit těžbu 100 až 300 tisíc tun písku ročně. Surovinu by nakládala do vagonů právě na Ležnici, stejně jako Legios.

"S generálním ředitelem Kolářem jsme se loučili na schůzce s tím, že si v srpnu zavoláme, jestli spustí opravu ještě letos nebo až v roce 2013," řekl náměstek Navrátil.

Aby historická trať (v roce 2011 oslavila 110 let) měla šanci aspoň na částečnou záchranu, hledalo se levné řešení, které navíc pomůže místním firmám.

"Teď má železnice asi největší možný potenciál. Více argumentů pro její zprovoznění už mít nemůžeme. Byla bych ráda, kdyby se s rekonstrukcí začalo už letos," řekla Vildumetzová.

Úsek z Ležnice do Krásného Jezu už nechali železničáři vyčistit od náletových dřevin. "Některé kmeny stromů v kolejišti měly průměr až dvacet centimetrů. Nyní se dělá inventura toho, co je ke zprovoznění třeba," poznamenal Robert Koutný z dopravní komise Hospodářské a sociální rady Sokolovska.

Podle něho bude možné na trasu z Krásného Jezu - Ležnice pustit i osobní vlaky. Koutný by byl rád, kdyby si tady kraj objednal osobní přepravu. "Nemá to smysl, nikdo by tam nejezdil," míní náměstek hejtmana Navrátil.

Zprovoznění zbývajících dvou třetin tratě směrem z Horního Slavkova do Lokte je zřejmě nereálné. Podle posledních odhadů by se náklady na rekonstrukci blížily ke 200 milionům korun.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Politolog a historik žijící v USA Igor Lukeš hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu

Prezident Donald Trump záměrně polarizuje společnost, jak ukázal během svých dvou vystoupení k násilnostem ve virginském Charlottesville. Hlava USA zároveň...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.