Britská charitativní organizace v Nizozemsku využívala k reklamě ovce. Ilustrační foto.

Britská charitativní organizace v Nizozemsku využívala k reklamě ovce. Ilustrační foto. | foto: Jiří Janecký

Starosta zakázal charitě reklamu na ovcích

  • 15
Nejmenovaná britská charitativní organizace využívala pro svou reklamu v Nizozemsku ovce. Proti kampani, jejímž prostřednictvím si charita opatřovala finance, se však ostře postavil starosta ve městě Skarsterlan na severozápadě Nizozemska. Kampaň tak museli zastavit.

"Zákon zakazuje reklamu u silnic, ať už je na dřevěných panelech, ovcích nebo dinosaurech," prohlásil mluvčí starosty.

Starosta Bert Kuiper rozhodl, že za porušení zákona musí zaplatit pokutu v přepočtu 30 tisíc korun jak zadavatel reklamy, tak farmář, který k tomuto účelu propůjčil svá zvířata.

Nizozemský zástupce organizace Jozef Mazereeuw obvinil starostu, že je zaujatý. "Panely velkého podniku rychlého občerstvení jsou povoleny, stejně jako přikrývky na koně s reklamou," protestoval.

"Na ovce je třeba pohlížet jako na fotbalisty, kteří také hrají v tričkách s reklamou sponzora," dodal.

Charitativní organizace, která získává peníze na nejrůznější účely, počínaje pomocí bezdomovcům a konče ochranou orangutanů, se rozhodla kampaň pozastavit.

Dvanáct ovcí nyní nosí pokrývku s nápisem: "Děkujeme, pane starosto." Radnice stáhla žalobu a její mluvčí řekl, že považuje případ za vyřízený.

Organizace se ale rozhodně nehodlá vzdát. "Nikdy jsme si nedokázali představit, že by si dvanáct ovcí mohlo získat světovou proslulost. Úspěšnost kampaně nás inspirovala," prohlašuje Jozef Mazereeuw.

"Naším cílem je pronajmout si 25 tisíc ovcí na různých místech v Nizozemsku. Brzy také představíme milion virtuálních ovcí na internetu, protože se chceme stát mezinárodní organizací, podobně jako je Greenpaece," vysvětlil.

Nápad nadchl už několik stovek nizozemských farmářů, kteří měsíčně dostávají v přepočtu 150 až 600 Kč za jednu ovci propůjčenou k reklamě. Zájem o takovou reklamu mají další podniky.

,

Video