Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Starosta zakázal charitě reklamu na ovcích

  8:55aktualizováno  8:55
Nejmenovaná britská charitativní organizace využívala pro svou reklamu v Nizozemsku ovce. Proti kampani, jejímž prostřednictvím si charita opatřovala finance, se však ostře postavil starosta ve městě Skarsterlan na severozápadě Nizozemska. Kampaň tak museli zastavit.
Britská charitativní organizace v Nizozemsku využívala k reklamě ovce. Ilustrační foto.

Britská charitativní organizace v Nizozemsku využívala k reklamě ovce. Ilustrační foto. | foto: Jiří Janecký

"Zákon zakazuje reklamu u silnic, ať už je na dřevěných panelech, ovcích nebo dinosaurech," prohlásil mluvčí starosty.

Starosta Bert Kuiper rozhodl, že za porušení zákona musí zaplatit pokutu v přepočtu 30 tisíc korun jak zadavatel reklamy, tak farmář, který k tomuto účelu propůjčil svá zvířata.

Nizozemský zástupce organizace Jozef Mazereeuw obvinil starostu, že je zaujatý. "Panely velkého podniku rychlého občerstvení jsou povoleny, stejně jako přikrývky na koně s reklamou," protestoval.

"Na ovce je třeba pohlížet jako na fotbalisty, kteří také hrají v tričkách s reklamou sponzora," dodal.

Charitativní organizace, která získává peníze na nejrůznější účely, počínaje pomocí bezdomovcům a konče ochranou orangutanů, se rozhodla kampaň pozastavit.

Dvanáct ovcí nyní nosí pokrývku s nápisem: "Děkujeme, pane starosto." Radnice stáhla žalobu a její mluvčí řekl, že považuje případ za vyřízený.

Organizace se ale rozhodně nehodlá vzdát. "Nikdy jsme si nedokázali představit, že by si dvanáct ovcí mohlo získat světovou proslulost. Úspěšnost kampaně nás inspirovala," prohlašuje Jozef Mazereeuw.

"Naším cílem je pronajmout si 25 tisíc ovcí na různých místech v Nizozemsku. Brzy také představíme milion virtuálních ovcí na internetu, protože se chceme stát mezinárodní organizací, podobně jako je Greenpaece," vysvětlil.

Nápad nadchl už několik stovek nizozemských farmářů, kteří měsíčně dostávají v přepočtu 150 až 600 Kč za jednu ovci propůjčenou k reklamě. Zájem o takovou reklamu mají další podniky.

Autoři: ,


Okamura je nesmírně schopný populista, řekl Paroubek v Rozstřelu



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Figuríny s oběšenci se objevily v úterý ráno 22. října na pražském Klárově
ZÁPISNÍK: Panika o českých volbách a sex v Japonsku

Cizinci se divili, proč Češi šílí kvůli volbám. Vzpomínky na válku. Málo sexu u Japonců podle The Washington Post. Fotbalové paměti. To jsou témata zápisníku...  celý článek

Američtí váleční veteráni navštívili památník druhé světové války ve
ZÁPISNÍK: Také Američané nadávají na svoji politiku

Spojené státy se přirovnávají k banánové republice a k ­Itálii. Americká konzervativní Tea Party žije v bublině. V bublině žije i Václav Klaus. To jsou témata...  celý článek

Sbohem, Kavárno... (Za ilustrační snímek byl zde použit záběr, na němž se 4.
Sbohem! Editor Kavárny on-line Josef Chuchma se loučí

K třicátému červnu 2013 byla uzavřena dosavadní existence Kavárny on-line, která vznikla z mé iniciativy, coby editora "papírové" Kavárny v MF DNES. Chtěl...  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2011, naj. 156 000 km, diesel
168 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.