Ve zprávě se uvádí, že k nehodě vedla vážná pochybení 54 úředníků. Na černé listině je přitom i někdejší ministr pro železnice Liou Č'-ťün. Lidem, mezi nimiž je i šéf firmy zodpovědné za signalizační zařízení, hrozí podle BBC přísné postihy.
Zpráva také potvrdila už dřívější závěry expertů o konstrukčních vadách. Výstražný systém na trati zastavil první rychlík, ale kvůli chybě senzorů neupozornil další soupravu. Ta pak do stojícího rychlíku narazila v plné rychlosti a některé vagony zcela smetla z železničního mostu (více o nehodě čtěte zde).
Nehoda vyvolala mezi lidmi kritiku
Nehoda a následné pomalé vyšetřování zvedlo mezi Číňany vlnu nevole. Obviňovali vládu, že dává přednost rozvoji a zisku před bezpečností. Obyvatele také rozlítilo, když vláda brzdila výsledky vyšetřování a tajila příčiny nehody.
Neobvykle kritická byla i státní média, která dopálilo, že kabinet zprávu nevydal do 20. listopadu, jak vyžadují předpisy. Místo toho o příčinách srážky jen dále mlžil. Po nehodě říše středu pozastavila další výstavbu vysokorychlostních tratí a omezila rychlost vlaků. Tento projekt přitom měl být novou čínskou chloubou.
24. července 2011 |