Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, strojvůdce jednoho z nich zemřel

  7:55aktualizováno  14:50
Provoz na trati z Ústí nad Labem do Bíliny stojí kvůli tragické strážce dvou nákladních vlaků. Nehoda se stala krátce před pátou hodinou ráno. Střet nepřežil 65letý strojvedoucí. České dráhy zajistily pro cestující náhradní autobusovou dopravu v úseku Řehlovice - Úpořiny.

Nehoda se stala u Velvět na Teplicku. První informace hovořily o Řehlovicích na Ústecku.

„Jeden z nákladních vlaků projel návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil před vjezdem do stanice Úpořiny do stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Fotogalerie

Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Že by generální stop nezafungoval, je podle Hendrycha výjimečné. Příčinu nehody tak drážní inspektoři zjistí až ze záznamového zařízení ze zničené lokomotivy. Kromě generálního stopu se zaměří na to, proč vlak projel návěstidlo v Řehlovicích. „V době nehody byly v obvodu jen tyto dva vlaky. Zaměříme se tedy i na to, zda u prvního vlaku fungoval a proč u druhého vlaku nefungoval, zda bylo všechno správně zapojeno,“ uvedl Drápal.

Nehodu nepřežil strojvedoucí ze soupravy společnosti Unipetrol. Právě on projel návěstí a najel na konec nákladního vlaku. Podle inspektorů náraz stojící vlak posunul o 40 metrů, čtyři vagony vykolejily.

O funkci generální stop a jejím selhání více zde

„Poškozenou lokomotivu budeme muset rozebrat, abychom se dostali k záznamovému zařízení. Mezitím bude nářaďový vlak odvážet cisterny schopné provozu. Poškozené vagony bude kolejový jeřáb pokládat na silnici,“ vysvětlil Hendrych s tím, že oba vlaky byly v době nehody prázdné a do okolí neunikly ani provozní tekutiny ze zničené lokomotivy.

Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 milionů korun. „Škoda na trati byla odhadnuta na milion, na předním nákladním vlaku na čtyři miliony a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku, dvacet milionů,“ řekl mluvčí Drápal.

Provoz na trati je přerušen. České dráhy na svém webu odhadly obnovení provozu na sobotu v 6:00. Náhradní dopravu budou do té doby zajišťovat autobusy. Omezení se týká vedlejší tratě, kde jezdí regionální vlaky. Rychlíky na trati z Ústí do Bíliny a dále směrem na Karlovy Vary jezdí bez omezení.

Autoři: ,


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.