Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Spoty zahájí ODS a zakončí Strana za životní jistoty

  20:24aktualizováno  20:24
Předvolební vysílání na obrazovkách České televize zahájí ve středu 26. května spot ODS a v úterý 8. června ho uzavře příspěvek Strany za životní jistoty. Rozhodlo o tom losování, které se za dozoru notářky odehrálo v budově televize v Praze na Kavčích horách.

Výsledek nadcházejících voleb do Evropského parlamentu ale předtočené spoty asi příliš významně neovlivní.

Když ČTK před dvěma lety před jinými volbami oslovila odborníky na výzkum veřejného mínění a na psychologii, shodli se na tom, že tento druh propagace nemá na výsledek velký dopad.

Možná si to myslí i zástupci některých politických stran, hnutí a koalic, které o křesla v Evropského parlamentu (EP) usilují - plná třetina z 31 kandidujících subjektů na Kavčí hory nikoho neposlala. I poklidná, snad až ospalá atmosféra v kinosále ČT napovídala, že tady a teď se boj o EP nerozhodoval. "Půjdeme spolu pak na oběd?" domlouvali se dva volební konkurenti.

Ti, kteří na losování nepřišli, nemohli sledovat, jak reprezentanti ostatních stran losují z osudí kód právě pro svůj subjekt. Za nepřítomné losovala zaměstnankyně ČT. Matematický model pak určil konkrétní harmonogram vysílání, nikdo nepřijde zkrátka, celkový vysílací čas je pro všechny stejný, pořadí šotů bude každý den různé.

Příspěvky kandidujících uskupení začne veřejnoprávní televize podle zákona vysílat ve středu. Spoty bude od středy vysílat také Český rozhlas, který jejich pořadí vylosuje v pondělí.

Volební šoty pojaly strany různě: některé připravily klasické záběry politiků, kteří budou mluvit o svých cílech, jiné slibují překvapení, originální nápady, vtip či kreslené minipříběhy. - více zde

Diváci jejich snahu budou moci ohodnotit v každý všední den na programu ČT1 od 16:05 do 17:15, v poslední květnovou a první červnovou sobotu pak od 13:00 do 14:10. Na každou kandidující stranu, hnutí či koalici připadá 28 minut vysílacího času. Tento čas ČT rozdělila na 12 dvouminutových spotů a čtyři minutové.

Televize i rozhlas musejí kandidujícím uskupením podle volebního zákona bezplatně poskytnout celkem 14 hodin vysílacího času v době začínající 16 dnů a končící 48 hodin před zahájením voleb. Poslední spoty tak diváci uvidí i uslyší v úterý 8. června.

Autor:


Prodeje mých knih šly dramaticky dolů, řekl Viewegh v pořadu Za scénou



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Titulní strana přílohy MF DNES Kavárna v nové podobě. 7. září 2013.
Příloha MF DNES Kavárna se vrací, vychází ve velkém formátu

Po prázdninové přestávce se vrací tradiční příloha Kavárna do sobotního vydání deníku MF DNES. Příloha zabývající se společností a myšlením vychází nově na...  celý článek

Miss America 2014 Nina Davuluri. Někteří Američané ji šmahem odsoudili jako...
ZÁPISNÍK. Miss America a vůdkyně Bobo. Papež poskytl interview

Hrozné, Miss America je mohemedánka. Pinožení u klausistů. Proč na rozdíl od Němců odsuzujeme velkou koalici. Rozhovor Svatého otce. To jsou témata zápisníku...  celý článek

Demonstrace na podporu ruské dívčí kapely Pussy Riot v Madridu (17. srpna 2012)
ZÁPISNÍK: Pussyriotismu zdar. Babiš nebo Zemanovci?

Dávka angažované poezie. Nápad na byznys s politickým deštěm. Hledání odpovědi na otázku: Kdo je horší? To jsou témata zápisníku "Minulý týden", který vychází...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.