Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD se musí omluvit Johnovi za výroky o tunelování dopisem i na webu

  14:39aktualizováno  14:39
Bývalý ministr vnitra Radek John částečně uspěl s žalobou na sociální demokraty. ČSSD mu musí za články, ve kterých ho nazvala tunelářem, poslat dopis s omluvou a zveřejnit ji na svém webu. V pátek o tom nepravomocně rozhodl Městský soud v Praze.

Soudkyně Dagmar Stamidisová vyhověla žalobě ve dvou ze tří bodů. Advokát ČSSD Martin Vlk upozornil, že soudkyně paradoxně zamítla ten bod, kde jsou uvedeny výroky, kterých se měla sociální demokracie dopustit. „Přiznávám, že tomu verdiktu moc nerozumím,“ uvedl. Stanovisko i to, zda se bude odvolávat, zveřejní, až dostane písemné vyhotovení rozsudku.

Ani Johnův advokát Jan Mates si zprvu nebyl jistý, jak soud dopadl. Posléze ale potvrdil, že se ČSSD musí podle zatím nepravomocného verdiktu klientovi omluvit. Jen z textu omluvy vypadlo slovo „zejména“.

Slova o tunelování byla pravdivá, hájil advokát ČSSD

Vlk při své závěrečné řeči odkázal na starší vyjádření, které sociální demokraté zaslali soudu. Podle něj jsou výroky, že se John podílel na tunelování veřejného majetku, pravdivé.

Johnův advokát naopak tvrdil, že žalovaná strana neunesla důkazní situaci a měla by se omluvit. „Žalobce je toho názoru, že ta kritika byla nepřiměřená, že zejména užití výrazu tunelář má trestně právní konotace,“ uvedl Mates. Podle něj měla ČSSD podat trestní oznámení, pokud Johna považovala za tuneláře. Poukázal na starší verdikty, kdy se žalovaní museli za slova o tunelářích omluvit.

John tvrdí, že jej tvrzení sociální demokracie poškodila při volební kampani v roce 2010 a s jejich důsledky se potýká dodnes. „Mě se vysoce dotýká tvrzení, že jsem ukradl desítky milionů. Nic jsem neukradl a žádné miliony nemám. Ať mi je ČSSD dá, když to tvrdí,“ uvedl dříve u soudu expředseda Věcí veřejných (více o jeho výpovědi zde).

Výpověď Radka Johna u soudu:

Sociální demokraté Johna spojovali s lobbistou Romanem Janouškem. Tehdejšímu ministrovi vytýkali údajné kontroverzní obchody a tunelování spojené se společností Ora Print, kde působil. Zejména zmiňovali zakázky od VZP na časopis Pohoda pojištěnce a na kuchařku Lesů ČR. ČSSD vydala například text s názvem „Radek John - tunelář nebo bílý kůň.“

U soudu kvůli tomu letos v únoru vypovídal i bývalý šéf ČSSD Jiří Paroubek. „Na výroky si nepamatuji a myslím si, že bych je tak neexaktně neřekl,“ řekl Paroubek. Nevyloučil, že tvrzení zkreslila média. (více zde) Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek uvedl, že ke svým výrokům měl v roce 2010 podklady.

Výpověď Jiřího Paroubka:

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Incident na Letišti Václava Havla - taxikáři tam protestují proti aplikaci Uber...
Policie obvinila taxikáře, který na letišti napadl řidiče Uberu

Policie obvinila ze dvou trestných činů taxikáře, který v září na Letišti Václava Havla napadl řidiče Uberu. Rozbil mu čelní sklo a sebral mobil. Jiní taxikáři...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.