Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

„Splašenou“ tramvaj dohnal sám řidič, po infarktu zůstává v nemocnici

  15:00aktualizováno  16:23
Drážní inspekce, která řeší případ tramvaje, která ujela z depa bez řidiče, má jasno. Za "zběsilou" jízdu určitě nemůže technická závada. Pravděpodobnější je verze, že za nehodu může chyba řidiče. Ten nakonec skončil v nemocnici.

Vylomená vrata v motolské vozovně. (16. června 2010) | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Tramvaj pražského Dopravního podniku bez řidiče ujela z vozovny před dvěma dny (o incidentu čtěte více zde). A i když vyšetřování celé nehody bude podle všeho trvat ještě několik týdnů, v jednom má Drážní inspekce jasno už teď.

"Definitivně jsme vyloučili, že by za celou věcí byla technická závada," řekl iDNES.cz náměstek generálního inspektora DI Jan Kučera.

Je tak prakticky jisté, že se tramvaj z depa rozjela sama prostě proto, že její šofér udělal chybu. Přesto ale nezpanikařil a na vypůjčeném kole soupravu stíhal po frekventované Plzeňské ulici, aby ji zastavil, a zabránil tak například sražení chodců.

A i když některá média tvrdila, že se řidič při stíhání tramvaje příliš nevyznamenal a z kola spadl, aniž tramvaj dohnal, skutečnost je jiná.

"Záznam z kabiny rozjeté tramvaje totiž ukázal, že řidič nakonec přece jen zpomalující soupravu dohonil a zastavil," doplnil Kučera. I tak ale šoférovi hodně pomohlo, že zaměstnanci Dopravního podniku trolej odpojili, a tramvaj tak začala sama zpomalovat.

Tak jako tak ale prázdná tramvaj urazila skoro kilometr, než se ji podařilo zastavit. Během jízdy vyrazila vrata vozovny v Motole a minula dvě místa, kde se mohla srazit s auty a zavinit neštěstí. Zastavila až u zastávky Poštovka.

"Řidiči tramvaje bude nyní zadrženo oprávnění k řízení tramvaje do doby, než policie ukončí vyšetřování. Dopravní podnik poté vyvodí důsledky," nechala se slyšet mluvčí DPP Ilona Vysoudilová.

Sám řidič skončil po celém incidentu v péči lékařů. Mluvčí motolské nemocnice Eva Jurinová ve čtvrtek dopoledne iDNES.cz potvrdila, že je přibližně padesátiletý muž stále pacientem nemocnice.

"Leží na standardním lůžku a není v přímém ohrožení života. Nic víc vám k jeho zdravotnímu stavu ale říct nemůžu, protože si to nepřeje," řekla Jurinová. Podle informací MF DNES od řidičových kolegů z vozovny prodělal lehký infarkt.

Incident vyšetřují i policisté. Řidiče podezřívají z obecného ohrožení z nedbalosti. Za to hrozí mu může hrozit až rok vězení. Pokud by ale případný soud dospěl k závěru, že se tramvaj rozjela kvůli vážnému zanedbání pracovních povinností, může řidič za mřížemi strávit až tři roky.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Kardiocentru Vysočina sídlícím v jihlavské nemocnici umí upravit srdeční...
Lidé budou moci mít tři měsíce placené volno na ošetřování příbuzného

Lidé budou mít nově nárok na tříměsíční placené volno na péči o vážně nemocné příbuzné. Vládní návrh zákona, který to umožní, schválil ve středu Senát. Chybí...  celý článek

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.