ON-LINE TESTY SCIO:
Obecné studijní předpoklady pro 5. třídu
Obecné studijní předpoklady pro 9. třídu
Testy obecných předpokladů - srovnání s ostatními
Český jazyk pro 5. třídu
Český jazyk pro 9. třídu
Testy z češtiny pro SŠ - porovnání s ostatními
Matematika pro 5. třídu
Matematika pro 9. třídu
Testy z matematiky na SŠ - srovnání s ostatními
... další články o přijímačkách na SŠ
Při "luštění" testu hledejte, zda se můžete dozvědět něco o myšlení těch, kteří zkoušku sestavovali. V mnoha případech užívají autoři zkoušek různých stereotypů.
Pokud se je podaří odhalit, je možné správné odpovědi poznávat, i když otázkám vůbec nerozumíte (i takový je někdy "smysl" přijímacích zkoušek).
Neexistuje samozřejmě záruka, že zkoušku budou připravovat stejní lidé jako v minulých letech, ale na většině středních škol tomu tak je. Nebo se úlohy vybírají stále ze stejného seznamu.
Ostatně i na to se můžete na příslušné škole zeptat.
Naučte se všímat si následujícího:
1. Nedávají autoři přednost určitým tématům? A nezanedbávají jiná?
2. Dost často se stává, že správnou odpovědí je nejdelší nebo nejkratší odpověď či odpověď, která se nějakým způsobem liší od ostatních.
3. Jsou-li dvě odpovědi obsahově blízko sebe, pak jedna z nich bývá správná.
4. Pokud odpověď není gramatickým pokračováním otázky, jde nejspíš o odpověď chybnou.
5. Velký pozor je třeba si dávat u testů, které umožňují několik správných odpovědí. Také se může stát, že správná odpověď nebude žádná (na to byste však měli být upozorněni).
Věnujte velkou pozornost úvodním informacím v testu a zadáním jednotlivých úloh, předejdete tak mnohdy zbytečným chybám.