Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Speaking in Public - Part 5

  6:40aktualizováno  6:40
In this series on giving good presentations or speaking in public, we’ve talked about the need to make eye contact with your audience. By making sincere eye contact, it shows people that you genuinely care, and it is a powerful way to help establish both trust and communication with them.
Giving presentations in English is a challenge: here are some tips

Giving presentations in English is a challenge: here are some tips

popisekAngličtina na iDNES.cz
VŠECHNY LEKCE ZDE


One of the most important things you must establish with your audience is called the element of trust. If your audience does not trust you enough to at least sit there and spend some time listening to you, regardless of what you say or what topic you might discuss, they’re not going to believe you.

Audiences that don’t "believe" tend to tune out. They’d rather spend their time doing other things, and if they want to take the time to hear someone speak, they’ll tend to go to places and see events where the views are more in line with their own thinking.

Regardless of whether you have "believers" or "skeptics" in any potential audience, remember the simple rule and the fact that they are all people. Because they are all people, you must treat them with respect accordingly.

Using Eye Contact Effectively
As we also discussed, you want to talk to the whole room, not just a specific section of it. Accordingly, you also want to make everyone feel as if they were an equal participant or observer in your event.

Direct Eye Contact
Direct eye contact with the audience, as well as with specific individuals, is vital. You need a fine mixture, a balance of both, and you must make a point to work the entire room and not just favor the right or left side.

                                                       Part VI tomorrow.

       Joke of the Day: Women´s Wisdom

1. No boyfriend or husband has ever been shot while helping out with or doing the dishes.

2. A boyfriend or husband should never weigh more than your largest refrigerator.

3. Always have insurance, and make sure the man pays for it.

4. Men must "understand" that credit card bills always travel much faster in the mail than does one’s salary. This is because of the Laws of the Speed of Postage.

5. If you must choose between two evils, always pick the one you have never tried before.

6. Experience is a wonderful thing. It can even be a woman’s best friend. It allows you to learn things when you make the same mistakes all over again.



Angličtina vychází od pondělí do pátku.

Najdete ji také v bezplatném deníku Metropolitní expres.
Kalovi pište na adresu: kal.korff@expresdenik.cz


Autor: , METRO






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Kučera jako první vyfotil divoké vlky na Šumavě.
První snímky divokých vlků ze Šumavy ulovil fotograf poblíž Modravy

Byli čtyři, před zimou vypadali v dobré kondici a s vlky, kteří před nedávnem utekli z výběhu v Bavorsku, neměli nic společného. Nedaleko Modravy se o víkendu...  celý článek

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.