Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Zprávy

  • Čtvrtek 23. října 2014. Teodor, Theodor

Soukup: Moje pomoc Fischerovi v kampani o Hrad? Je to prestižní věc

  17:09
Je to slušný a poctivý člověk, pomoc si zaslouží, vysvětluje majitel a šéf Médea Group Jaromír Soukup, proč se rozhodl pomáhat Janu Fischerovi v kampani před volbou prezidenta. Zároveň v rozhovoru pro iDNES.cz řekl, že to je věc prestižní. Své firmy ale do kampaně zapojit nehodlá a bere to čistě jako osobní věc a radit Fischerovi bude zdarma.

Majitel mediální agentury Médea i několika časopisů Jaromír Soukup bere pomoc Janu Fischerovi v kampani jako osobní a prestižní věc. Sám už politické ambice nemá. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Proč jste se rozhodl, že chcete v prezidentské kampani pomáhat právě Janu Fischerovi?
Jéžiš, to je otázka... Dohodli jsme se na tom. Je to prestižní věc. Přímá volba prezidenta tady nikdy nebyla. Bylo tam několik podmínek z mojí strany. Že moje firmy se politikou zabývat nebudou v žádném případě. To je základní věc. Médea ani jiná moje firma se té věci účastnit nebude, ani žádné jiné kampaně. Je to čistě moje osobní poradenská věc. V marketingu, a v jeho odnoži, v politickém marketingu, je nějaký omezený počet lidí, kteří na českém trhu působí. Prostě jsme se tak dohodli.

Oslovil on vás, nebo vy jeho?
Já bych tohle nechtěl komentovat.

Je vám pan Fischer sympatický svými názory? Proč právě Fischer? Pro Dienstbiera nebo třeba Zemana byste nepracoval?
Určitě je to slušný a poctivý člověk, který si podporu zaslouží. Hledat v tom kontroverze není správné.

Zajímá mě vaše motivace. Dáte třeba panu Fischerovi jako fyzická osoba i nějaký sponzorský dar?
V žádném případě ne.

Vlastníte některá média - časopisy Týden, Instinkt a Profit. Znamená to, že v nich bude mít pan Fischer větší prostor oproti ostatním kandidátům?
Ne. Já jsem vyjádřil vůli poradit osobně panu Fischerovi jako kandidátovi. Mám asi nějaké zkušenosti, je to prestižní věc. Je to výzva v oblasti marketingu, v oblasti vedení kampaně...

Co budete panu Fischerovi radit?
Politický marketing je odnož marketingu a má svá profesní pravidla. Marketing je přesvědčovací proces, aby lidé něco činili.

Budete mu třeba radit, jak mají vypadat jeho billboardy?
I to je součástí poradenství v oblasti marketingu. Obsah toho, co bude dělat v rámci kampaně, vám ale říci nemohu.

Platí, jak tvrdí pan Fischer, že pro něj budete pracovat zcela gratis?
Ano, samozřejmě. A ještě k tomu vydavatelství. To je stejné jako s Médeou, s kampaní to nemá nic společného. Novinařina a vydavatelství mají svá pravidla a principy fungování, časopisy svého šéfredaktora a já jsem řekl, že moje tituly budou fungovat podle nejlepších pravidel žurnalistiky. To, že podporuji pana Fischera a že mu budu radit, neznamená žádnou výhodu pro něj v mých titulech. Není a nebude.

Máte i divizi Médea Research. Budete pro Jana Fischera dělat průzkumy?
Platí, že průzkumy mají také svá pravidla a Médea Research je dodržuje. Médea a ani žádná její součást nedostane žádnou zakázku. Panu Fischerovi průzkumy dělat nebudeme.

Vy sám ještě máte nějaké politické ambice?
Ne, v žádném případě politické ambice nemám a mít nebudu a trvám na tom, že žádná z mých firem se nebude zúčastňovat politické kampaně. Nebude nakupovat plochy, nebudu nic komerčního v této věci dělat.

Takže se to dá říci i tak, že poté, co jste byl na ministerstvu školství náměstkem za zelené, že jste se s vysokou politikou dostatečně spálil a tyto spády do budoucna nemáte.
Ano, naprosto. Veřejně jsem řekl, že to je zkušenost, která se už opakovat nebude. Já žádné politické ambice nemám. To, že působím v oblasti marketingu, je pravda. Ale osobní ambice neexistují. Médea ani žádná firma se kampaně zúčastňovat nebude. Je to čistě osobní věc.

V předchozí kampani jste pomáhal třeba ČSSD nebo Věcem veřejným. Tohle do budoucna nevylučujete?
Vylučuji. Naprosto to vylučuji.




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.