Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rittig neuspěl s žalobou na protikorupční fond, články na webu zůstanou

  15:59aktualizováno  15:59
Nadační fond proti korupci nemusí stahovat z webu tiskové zprávy, které pojí lobbistu Ivo Rittiga s kauzou předražených jízdenek Dopravního podniku hlavního města Prahy. Rittigovu žalobu, ve které požadoval i to, aby fond zprávy nešířil v médiích, ve čtvrtek zamítl pražský městský soud.

Ivo Rittig u Městského soudu v Praze v roce 2015. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Lobbista, který má trvalé bydliště v Monaku, k jednání nepřišel. Vynesený rozsudek není pravomocný.

Žalobou chtěl Rittig dosáhnout odstranění informací z webu, zejména tiskové zprávy z prosince 2011, ve které se uvádí, že „za kauzou předražené jízdenky Dopravního podniku hlavního města Prahy stojí lobbista Rittig“. Podnikatel tvrdí, že tato tvrzení jsou nepravdivá a mohou jej poškodit v osobních i obchodních vztazích.

Podle soudce Tomáše Novosada ale důkazy nasvědčují tomu, že má protikorupční fond pravdu. „Důkazy nasvědčují tomu, co fond o žalobci (Rittigovi) tvrdí,“ odůvodnil verdikt. Potvrzuje to prý i fakt, že kvůli předraženým jízdenkám Rittiga stíhá policie. Soudce poukázal také na to, že texty nejsou způsobilé zasáhnout do podnikatelových osobních práv.

Pražský městský soud se případem zabýval podruhé. I před třemi lety Rittigovu žalobu zamítl, odvolací soud však rozsudek zrušil kvůli formálním chybám. Rittig je v případu dopravního podniku obviněn z praní špinavých peněz ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech. Spolu s ním čelí obvinění další čtyři lidé: jeho obchodní partner Peter Kmeť, právníci Marek Stubley a David Michal a někdejší jednatel tiskárny Neograph Jan Janků.

Lobbista figuruje i v kauze údajného vyvedení 20 milionů korun z firmy Oleo Chemical, případem se zabývá Městský soud v Praze. Rittiga se týká ještě kauza údajného vynášení informací z Bezpečnostní informační služby. Ta souvisí s manželkou expremiéra Petra Nečase Janou, dříve Nagyovou, která v minulosti šéfovala Nečasově kanceláři.

Rittig podal žaloby i proti dalším subjektům, které ho podle něj poškodily zveřejněním některých zpráv. V minulosti chtěl například omluvu od Transparency International (TI) za slova, která zazněla v pořadu Otázky Václava Moravce. Šéf TI David Ondráčka a tehdejší ředitel protikorupční policie Tomáš Martinec tam diskutovali o Rittigově vlivu v energetice. Rittigovi se nelíbilo, že ho pořad spojil s firmou Amun.re. Soud ale žalobu zamítl (více zde).

Podobně lobbista dopadl i s žalobou na bývalého šéfredaktora Blesku (čtěte zde) nebo bývalého primátora Prahy Bohuslava Svobodu. Uspěl ale s žalobou proti České televizi, která ho spojila se zabavením zlata v kauze Jany Nečasové, dříve Nagyové (zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Brněnské letiště.
Kraj pošle miliony na rozvoj leteckých linek. Ve hře je šest nových

Jihomoravský kraj přesune deset milionů korun z rezervního fondu pro mimořádné ekologické škody na rozvoj nových leteckých linek z Brna. Schválili to krajští...  celý článek

Advokát Zdeněk Altner
ČSSD nabídla Altnerovým dědicům 180 milionů jako mimosoudní vyrovnání

ČSSD nabídla dědicům zesnulého právníka Zdeňka Altnera 180 milionů korun. Strana se tak chce mimosoudně vyrovnat před tím, než o pohledávce rozhodne Nejvyšší...  celý článek

Otto Chaloupka, poslanec Věcí veřejných
V páté Otázce zvítězil Chaloupka. Inspirují ho Masaryk, Churchill a Reagan

Vítězem pátého kola projektu Otázka pro prezidenta se stal politik a podnikatel Otto Chaloupka. Inspiruje ho Masarykova schopnost sjednocovat, Churchillova...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.