Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud zamítl Dalíkovu žalobu na stát, chtěl 5,2 milionu za kauzu Kořistka

  13:08aktualizováno  13:33
Městský soud v Praze zamítl žalobu firmy Marka Dalíka New Deal Communications, která chtěla po státu 5,2 milionu korun kvůli aféře s bývalým poslancem Zdeňkem Kořistkou. Firma požadovala náhradu škody, která jí údajně vznikla, když Dalíka stíhala policie.

Marek Dalík | foto: NGUYEN PHUONG THAOMF DNES

Firma New Deal Communications vytýkala České republice, že jí způsobila škodu kvůli vydání tří článků o Marku Dalíkovi, jeden vyšel dokonce před jeho stíháním.

Soud ale žalobu hned z několika důvodů zamítl. Připomněl, že stát není zodpovědný za texty otištěné v novinách. "Informace v článcích nebyly navíc shledány nepravdivými nebo znevažujícími jeho osobnost. Jednalo se o běžné informace typu, že státní zástupce shromažďuje důkazy pro případnou obžalobu," řekl iDNES.cz mluvčí soudu Petr Kulawiak.

Také tvrzení, že policie zveřejnila informace o stíhání a vazbě Marka Dalíka a později bylo stíhání zastaveno, nemělo podle soudu žádnou váhu. "Už proto, že se nejednalo o spor na ochranu osobnosti Marka Dalíka, ale o náhradu škody společnosti New Deal Communications, a té se stíhání ani vazba nijak netýkala," vysvětlil mluvčí.

Rozhodnutí je pravomocné, proti rozsudku odvolacího soudu je možné pouze dovolání k Nejvyššímu soudu.

V kauze bývalého poslance Kořistky vyšetřovala policie jeho tvrzení, že mu Dalík spolu s dalším mužem nabídli úplatek, když jako poslanec nepodpoří novou vládu Stanislava Grosse (ČSSD).

Žalobu na stát podal Dalík už v srpnu 2006. Případ nejdříve řešil Obvodní soud pro Prahu 2, který loni žalobu premiérova přítele odmítl. Definitivně rozřešit otázku, zda Dalíkovi náhrada náleží, měl odvolací Městský soud v Praze.

Dalík s lobbistou Janem Večerkem se Kořistku údajně pokusili uplatit v roce 2004. Kořistka tehdy uvedl, že mu spolupracovník šéfa ODS Dalík a lobbista Večerek nabídli desetimilionový úplatek a místo velvyslance v Bulharsku za to, že nepodpoří vznikající vládu Stanislava Grosse (ČSSD).

Oba to od začátku odmítali. Dalíka a Večerka nakonec kvůli Kořistkovu tvrzení prověřovala protikorupční policie. Obvinila je z toho, že peníze a místo velvyslance nabídli z pověření ODS. Žalobce je nejdřív odmítl vzít do vazby a později jejich stíhání zrušil. Případ byl dvakrát odložen, verdikt potvrdila i nejvyšší žalobkyně.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

V pátek ráno se na 49. kilometru dálnice D1 srazilo osobní auto s kamionem...
Havárie autobusu uzavřela dálnici D1 u Prahy, lehce se zranilo 14 lidí

Nehoda uzavřela na 49. kilometru u Prahy dálnici D1 ve směru na Brno. Srazil se tu náklaďák s autem a autobusem. Čtrnáct cestujících bylo zraněných, dva...  celý článek

Ilustrační foto.
Nahlížel nám do vozu, vysvětlil policista u soudu, proč zadrželi studenta

Výpověďmi svědků pokračovalo v pátek u Obvodního soudu pro Prahu 2 líčení kvůli fackám, které měl údajně dostat student loni na policejní služebně v...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.