Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud vrátil Železného do hry o Novu

  19:46aktualizováno  19:46
Seriál s názvem "komu vlastně patří Nova" pokračuje. Skupina PPF, která se považuje za většinového vlastníka, bude muset o televizi ještě tvrdě bojovat. Městský soud v Praze v prosinci de facto rozhodl, že PPF v Nově nevlastní ani procento. Jako první o tom informovalo Právo.

Jak je to možné? Soud totiž odmítl zapsat do obchodního rejstříku společnost Vilja. V ní před dvěma lety sdružili své zbývající podíly někdejší zakladatelé Novy.

PPF pak od nich Vilju koupila, a v létě 2002 tak "nepřátelsky" vstoupila do Novy.
 
Právo tvrdí, že by se teď staronovým většinovým vlastníkem televize měl stát Vladimír Železný, kterému by patřilo 60 procent.

PPF se ale hodlá proti rozhodnutí soudu odvolat k vrchnímu soudu. "Jakékoliv spekulace o změně vlastnické struktury ve prospěch Železného PPF odmítá," prohlásil mluvčí finanční skupiny Ivan Lackovič.

Ředitel Novy Petr Dvořák tvrdí, že PPF bude Novu ovládat i v budoucnu bez ohledu na další rozhodnutí soudů. "Na řízení Novy se nic nemění," řekl Dvořák.

Podle Dvořáka jsou navíc smlouvy PPF s bývalými majiteli společnosti Vilja a Železným natolik dobré, že by ani negativní rozhodnutí soudu nic nezměnilo na tom, že v budoucnu budou současní majitelé TV Nova majoritně ovládat společnost CET 21.
 
Železný ale popřel, že by takovou smlouvu s PPF měl uzavřenou. "S veškerou rozhodností chci prohlásit, že jsem nikdy smlouvu takového charakteru s PPF ani s žádnou strukturou PPF neuzavřel," řekl v pondělí Železný. Samotnou zprávu o rozhodnutí soudu odmítl komentovat.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která má dohled nad licencemi na starosti, se na úterním zasedání formálně touto záležitostí zabývat nebude. Řekl to její předseda Petr Pospíchal.

"Nevylučuji ale, že o tom rada neformálně nebude diskutovat," podotkl. Na oficiální zařazení bodu do jednání ale teď podle něj rada nemá dostatek informací.

Majitel 17procentního podílu v CET 21 Peter Kršák prostřednictvím svého mediálního zástupce Romana Bajčana vzkázal, že o dalším postupu se poradí s právníky. V souvislosti se svým podílem podle svých slov nevede žádný soudní spor.
 
"Očekávám, že další rozhodování soudů v této věci přispěje k větší transparentnosti kolem vlastnictví TV Nova, ale například i mého přístupu k účetnictví její licencované společnosti CET 21," vzkázal Kršák.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Otázka pro prezidenta: Ptáme se, kdy by vítěz voleb neměl být premiérem

Do parlamentních voleb zbývají necelé dva měsíce. Přestože na ně povinnost jmenovat novou vládu ještě nepadne, uchazečů o Hrad se v dalším kole projektu Otázka...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.