Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Italský soud potvrdil Berlusconimu čtyři roky vězení za daňové úniky

  20:04aktualizováno  20:04
Odvolací soud potvrdil italskému expremiérovi Silviu Berlusconimu čtyřletý trest vězení za daňové úniky v jím vlastněné společnosti Mediaset. Potvrdil tak loňský rozsudek první instance. Rozsudek není pravomocný, pravicový politik se odvolá k nejvyššímu soudu.

Někdejší italský premiér Silvio Berlusconi během vystoupení v televizní stanici RAI (20. února 2013) | foto: Reuters

Kauza Mediaset se týká daňových úniků při nákupu vysílacích práv pro Berlusconiho mediální impérium v 90. letech minulého století. Obžalováno je v ní 11 lidí, kteří se podle vyšetřovatelů nelegálně obohatili o stovky milionů eur.

Italská justice případ řeší už sedm let. První rozsudek padl loni v říjnu - tresty dostali čtyři lidé, včetně Berlusconiho. I kdyby nejvyšší soud trest nakonec definitivně potvrdil,s končil by expremiér ve vězení jen na rok. Vztahuje se na něj totiž amnestie z roku 2006.

Soudy expremiéra

Všechny Berlusconiho kauzy najdete přehledně zde.

Odvolací řízení začalo v lednu a během projednávání nabralo značné zpoždění. Berlusconiho advokáti několikrát uspěli s žádostí o odklad kvůli politickým povinnostem svého mandanta. Expremiér se po únorových volbách opět stal klíčovou postavou ve vrcholné politice, když jeho pravicová strana Lid svobody (PdL) skončila těsně druhá.

Kromě kauzy Mediaset řeší italské soudy i další případy, v nichž 76letý mediální magnát figuruje. Verdikt by měl brzy padnout v kauze Rubygate, kde jde o obžalobu ze sexuálního styku s nezletilou a zneužití pravomoci. V únoru udělil soud první instance Berlusconimu trest ročního vězení za vyzrazení úředního tajemství.

Mediaset je největší italskou soukromou televizní společností. Loni nezopakovala dosavadní příznivé hospodářské výsledky a poprvé od zápisu na burzu v roce 1996 skončila ve ztrátě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.