Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud osvobodil exmanažera ŘSD Halu viněného z držení dětského porna

  12:23aktualizováno  12:23
Obvodní soud pro Prahu 4 ve středu nepravomocně osvobodil bývalého manažera Ředitelství silnic a dálnic Michala Halu, jehož obžaloba vinila z držení dětské pornografie. Podle soudce nebyl předložen jediný důkaz, že by obžalovaný vědomě diskety přechovával. Hala se jednání nezúčastnil.

Michal Hala | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Soudce Michal Dvořák také uvedl, že z disket není možné zjistit, kdo fotografie pořizoval, a také nelze dohledat, kdo a na jakém zařízení si je prohlížel. Rozhodnutí podpořil i tím, že Hala podle znalců netrpí pedofilií ani jinou sexuální deviací.

Stejný soud zastavil Halovo stíhání kvůli promlčení už loni v září. Exmanažer státního podniku tehdy ale uvedl, že chce očistit své jméno (více čtěte zde). Hala poté v médiích uvedl, že je to pro něj nejhorší možné vyústění, protože po veřejné prezentaci jeho osoby jakožto pedofila zůstane „věčným podezřelým“. Od počátku považoval obvinění za absurdní a vykonstruované.

Policie začala někdejšího výkonného ředitele ŘSD Halu stíhat kvůli dětské pornografii v březnu 2012, tedy v době, kdy už čelil i obvinění z korupce. Při domovní prohlídce u něj údajně našla osm disket s dětským pornem. Hala to popřel, policisté podle něj manipulovali s důkazy. Poukázal na to, že pokud někdo ještě používá diskety namísto CD či flash disků, pak je to právě policie.

Jeho advokát ve středu uvedl, že diskety mohly pocházet z 90. let, kdy obžalovaný působil v časopise Ventil, na disketách totiž byly nalezeny články dvou redaktorů z tohoto periodika. Právník ale znovu popřel, že Hala věděl o přítomnosti fotografií.

Soud vyslechl bývalé Halovy kolegy

Soud některé Halovy spolupracovníky z Ventilu vyslechl. Potvrdili, že diskety byly v redakci běžně používány a všichni k nim měli volný přístup. Jeden ze svědků také řekl, že na disketách kolovaly i různé vtipy a fotografie erotického rázu, nikdy na nich ale prý neviděl dětskou pornografii.

Znalec Jiří Berger soudu řekl, že není možné zjistit, kdo s nosiči manipuloval. Sice byl schopen určit časové údaje, ty ale mohou být podle jeho tvrzení zavádějící a dají se jednoduše zfalšovat.

V korupční kauze ŘSD obvinila protikorupční policie vedle Haly bývalého ředitele podniku Petra Laušmana, bývalého právníka podniku Roberta Wolfa a podle médií i předsedu představenstva společnosti Monstera International Jiřího Neužila. Část trestního stíhání loni zastavila nová dozorující státní zástupkyně s tím, že nešlo o trestný čin. Dodala, že zbývající stíhání pokračuje, neupřesnila však, čeho se týká.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hasiči zasahovali u požáru komory v bytovém domě v Praze 4.
Od požáru komory vyhořelo v domě celé patro, hasiči vyvedli ven 24 lidí

V noci na pondělí vypukl požár komory v bytovém domě v ulici v Praze 4. Evakuováno bylo dvacet čtyři lidí, tři starší lidé se nadýchali nebezpečných zplodin a...  celý článek

Při přepadení obchodu se zbraněmi v centru Prahy byl zraněn prodavač a...
Při přepadení obchodu v centru Prahy se střílelo, podezřelý útočník zemřel

Policie vyšetřuje přepadení obchodu se zbraněmi v Opletalově ulici. Podle prvních informací se na místě střílelo. Zraněni byli prodavač a pravděpodobný...  celý článek

Neosvětlená cesta od zastávky autobusu ke kolejím Hvězda. Právě tady často...
Ženu na Mělnicku znásilnil cizinec, dopadli ho za pár desítek minut

Až deset let za mřížemi hrozí šestatřicetiletému cizinci, který v polovině července znásilnil nedaleko Mělníku mladou ženu. Ta měla na uších sluchátka, proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.