Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud začal řešit žalobu na Bradáčovou. Zničila mi život, tvrdí Martinec

  18:12aktualizováno  18:12
U Obvodního soudu pro Prahu 2 zazněla ve středu odpoledne žaloba na pražskou vrchní státní zástupkyni Lenku Bradáčovou. Bývalý šéf protikorupční policie Tomáš Martinec ji žaluje za pomluvu a žádá po ní omluvu a odškodné 200 tisíc korun. Skrze svého advokáta policista tvrdí, že její nepravdivé výroky vedly k lynči a zničily mu život.

Tomáš Martinec | foto:  David Neff, MAFRA

Martinec ani Bradáčová nyní u soudu nebyli. Advokát Jiří Vyvadil, který policistu ve sporu zastupuje, uvedl, že „už ten první výrok zveřejněný na Frekvenci 1 byl zcela nepřijatelný“. Narážel tím na tvrzení Bradáčové zveřejněné zmíněným rádiem o tom, že proti ní Martinec vykonstruoval kauzu (více o podání žaloby zde). Další výroky jsou podle Vyvadila ještě horší.

Martincův právník je tak přesvědčen, že byla jasně naplněna skutková podstata trestného činu pomluvy. Martinec přitom už dříve podal na Bradáčovou kvůli tvrzení na Frekvenci 1 trestní oznámení. Učinil tak i přesto, že Bradáčová nevěděla, že jsou její slova nahrávána. Police oznámení odložila a potvrdil to i nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman.

Vyvadil odložení případu vysvětloval tím, že nad nejvyšším státním zástupcem už nikdo výše není. Právě Pavel Zeman a bývalý ministr spravedlnosti Pavel Blažek podle něj zcela převzali nepravdivá tvrzení Bradáčové. „Atmosféra vedla k lynči, klient zjistil, že je bezmocný a nemůže s tím nic dělat,“ řekl.

Vyvadil při přednesu žaloby tvrdil, že byl Martinec vystaven mediální masáži. Výroky Bradáčové podle něj klientovi zcela zničily život. „Ze všech dostupných údajů vyplývá, že byl vynikající ředitel útvaru,“ uvedl.

Výroky neměly být zveřejněny, tvrdí právník Bradáčové

Advokát Bradáčové Pavel Uhl žalobu označil za neoprávněnou. „Tvrzení nebyla určená k publikaci,“ připomněl a dodal, že výroky navíc „vzhledem k předchozímu doloženému jednání žalobce považuje za zcela legitimní“. Uhl také dodal, že nelze vinu přičítat žalované. „Byla to Frekvence 1, která je pustila dále,“ řekl.

Soudkyně Otília Hrehová poté četla doplnění žaloby, které soudu předložil Vyvadil. Ten na poslední chvíli rozšířil žalobu nejen na výrok odvysílaný Frekvencí 1, ale také na dalších 37 článků, které se poté objevily v dalších médiích. Nakonec bylo jednání odročeno.

Spor mezi Martincem a Bradáčovou vypukl na jaře roku 2013. Tehdejší šéf protikorupční policie přišel za vrchní státní zástupkyní a mluvil s ní o případu, kde figuroval její manžel, s nímž už v té době však Bradáčová nežila. Kontrola později vyhodnotila schůzku, která výroku předcházela, jako nestandardní (více o schůzce zde).

V květnu 2013 Martinec rezignoval. Při odůvodňování svého rozhodnutí zmínil slova tehdejšího ministra Jana Kubiceho, že si neumí představit další konstruktivní spolupráci mezi ním a Bradáčovou. „Ani já si ji nedokážu nadále představit,“ konstatoval Martinec (o jeho rezignaci čtete zde). Na šéfku pražského Vrchního státního zastupitelství podal žalobu loni v únoru.

Autor:


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na testech ani u lékaře jsme nebyli, řekli svědci k podvodům s řidičáky

Výslechy svědků pokračovalo u soudu v Chebu projednávání rozsáhlého případu falešných řidičáků, který vydávala radnice v Mariánských Lázních. Řada z těch,...  celý článek

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

Obžalované čtveřici hrozí za těžké ublížení na zdraví 5 až 12 let vězení.
Za brutální útok v baru poslal soud všechny obžalované do vězení

Krajský soud v Liberci rozhodl v případu mimořádně brutálního útoku na muže a ženu v českolipském baru Hong Kong. Čtyřem obžalovaným vyměřil nepodmíněné tresty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.