Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud dal za pravdu Vávrově ČNTS

  19:01aktualizováno  19:01
- Vladimír Železný, ředitel TV Nova, se dostal do pozornosti soudců dnes dvakrát. Arbitráž v Amsterdamu mlčí. Krajský obchodní soud v Praze však rozhodl: Železného CET 21, majitel vysílací licence TV Nova, porušil dohodu, když vypověděl smlouvu se servisní organizací, Českou nezávislou televizní společností (ČNTS).V ČNTS zavládla po vynesení rozsudku spokojenost, CET 21 se hodlá odvolat.O probíhajícím arbitrážním řízení čtěte ZDE.

Soud ve svém rozsudku uvádí, že CET 21 musí veškeré služby pro své vysílání zajišťovat výlučně prostřednictvím ČNTS a podle podmínek, které byly stanoveny ve smlouvě z roku 1997.

Za tyto služby musí CET 21 podle soudu zaplatit přesně tak, jak se obě firmy před dvěma lety dohodly. V praxi by to znamenalo návrat ke stavu, kdy naprostá většina příjmů z reklamy na Nově plynula na účet ČNTS.

"Rozhodně se proti výroku odvoláme," reagoval mediální zástupce CET 21 Roman Bajčan. Právník společnosti Aleš Rozehnal, který se účastní jednání mezinárodní arbitráže o Novu v Amsterdamu (proti sobě tu stojí Vladimír Železný a majitel ČNTS - firma CME) vzkázal, že CET 21 vypovězení smlouvy i nadále považuje za platné.

"Na naši stranu se před několika dny přiklonila i mezinárodní arbitráž, když zrušila tu část předběžného opatření vydaného proti Vladimíru Železnému, ve které měl znovu navázat údajně exkluzivní vztahy mezi CET 21 a bývalou servisní organizací."

Arbitři tehdy opatření zrušili, ovšem stalo se tak spíše z formálních důvodů. Vzhledem k vlastnickým změnám v CET 21, kde na počátku roku získali majoritu jiní akcionáři, tribunál konstatoval, že Železného oslabené postavení ve vedení televize už mu nedává možnost, aby  nařízení arbitráže splnil.

V ČNTS zavládla po vynesení rozsudku spokojenost. "Začíná se ukazovat, že právo je na naší straně," uvedl šéf společnosti Jan Vávra. Vyjádření soudkyně, která o případu rozhodovala, se nepodařilo získat.

Železný a Vávra se rozkmotřili loni v červnu
Dvojice vrcholných manažerů TV Nova Vladimír Železný a Jan Vávra se definitivně rozkmotřila loni v červnu. Poté, co byl Vávra jmenován po Železném do funkce generálního ředitele ČNTS, Železný se rozzlobil a v pozici šéfa CET 21 jako vlastníka licence pro vysílání Novy odvolal Vávru z funkce šéfa zpravodajství. ČNTS přitom exkluzivně zajišťovala programovou činnost TV Nova.

Už loni nařídil arbitrážní tribunál Železnému, aby obnovil původní postavení ČNTS ve vztahu k Nově. Železný to však nerespektoval. Arbitři ustanovení nakonec zrušili s tím, že Železného oslabené postavení ve vedení televize mu už neumožňuje nařízení splnit.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Nejteplejší den roku trávili lidé také na u brněnské přehrady. (1. srpna 2017)
O víkendu do Česka dorazí tropy, pak se mírně ochladí a přijdou bouřky

Česko o víkendu znovu zasáhnou tropické teploty přesahující třicítku. V neděli bude na jihovýchodě Moravy až 34 stupňů, poté se mírně ochladí a objeví se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.