Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud: Bohuš v ČT nadbytečný nebyl

  18:39aktualizováno  18:39
Téměř rok bylo kolem ostravského studia České televize ticho. Loni v prosinci dostal výpověď tehdejší šéfredaktor zpravodajství Petr Bohuš, nastoupil nový a s ním ustalo i volání o politických tlacích na redakci. Spor v ostravské ČT ale nekončí. Petr Bohuš se totiž může do televize vrátit.

"Jeho výpověď z loňského prosince je neplatná," rozhodl dopoledne soud v Ostravě.

Pracovněprávní spor vyvolal sám Bohuš. Tehdejší šéfredaktor zpravodajství a moderátor publicistického pořadu Klekánice dostal výpověď, v níž byl uveden jediný důvod: nadbytečnost.

"Soud konstatoval, že má funkce nadbytečná nebyla, protože stále existuje a vykonává ji někdo jiný," řekl iDNES Bohuš. Soudkyně navíc dodala, že ČT se snáží touto výpopvědí obcházet zákon.

Česká televize se zatím k rozsudku nevyjadřuje. "Vyčkáme na doručení rozsudku, pak pravděpodobně využijeme patnáctidenní lhůty na odvolání," řekla iDNES mluvčí ostravského studia Jolanda Pilařová.

Jsou tu politické tlaky, oznámil Bohuš
Krize v ostravské ČT se rozhořela loni koncem září, kdy Petr Bohuš oznámil zaměstnancům, že má být odvolán na politickou objednávku.

Řekl, že na jeho místo má nastoupit redaktorka Šárka Bednářová. Ta tlaky politiků odmítla. Naopak tvrdila, že rozpory zavinily Bohušovy chyby v řízení redakce.

Bohuš dal na začátku října při jednání s ředitelem studia Iljou Rackem a tehdejším šéfem ČT Jiřím Balvínem svoji funkci k dispozici. Na jeho pozici měl být vyhlášen konkurs.

Ještě předtím však Racek rozhodl o Bohušově propuštění pro nadbytečnost, Bohuš se pak už konkursu neúčastnil.

Šéf studia sedí v dozorčích radách

ČT Ostrava: politické tlaky neexistují

ČT si na svou redaktorku pozvala komisi

Bohuš: Chci se vrátit
Petr Bohuš má jasno. "Rozsudek říká, že výpověď je neplatná, takže mám právo se na místo vrátit, jakmile nabude právní moci."

"Snažil bych se o návrat, nemůžu přece odejít od rozdělané práce," dodal Bohuš. Pokud by se mu návrat povedl, čeká ho tlak vedení redakce, která mezitím vybrala jiného šéfredaktora.

Šéfredaktorem je Ivo Šebestík
Problém je v tom, že ostravské studio ČT od letošního ledna šéfredaktora má. Na základě konkursu se jím stal novinář Ivo Šebestík.

"S obsazením postu šéfredaktora souhlasil i prozatímní ředitel České televize Petr Klimeš," řekla v lednu Drahomíra Zbínová z tiskového oddělení ČT.

O funkci se ucházelo celkem osm lidí. Byli mezi nimi především redaktoři či externí spolupracovníci ostravského studia. Jmenování Šebestíka platí do konce roku 2006.

Klekánice moderuje Jana Lorencová
Pořad Klekánice, který do konce prosince moderoval Petr Bohuš, poprvé v úterý 7. ledna moderovala jedna z reportérek Jana Lorencová.

Klekánice patří podle Zbínové již od roku 1995 k relacím, které mají svůj stabilní divácký ohlas. Bohuš ho uváděl téměř šest let.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.