Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Parlamentní listy se omluvily za lživou zprávu o Romech, jež okradl pokladník

  13:28,  aktualizováno  22. února 11:37
Server Parlamentní listy přiznal, že jeho zpráva o vznikající ústecké romské straně, již měl hned na ustavující schůzi okrást pokladník, je vymyšlená. Autora článku propustil. Ze lhaní ho pomohl usvědčit administrátor blogů iDNES.cz Patrik Banga.

Omluva na webu ParlamentníListy.cz | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Parlamentní listy 9. února zveřejnily zprávu o ustavujícím sněmu Evropské romské strany v restauraci v centru Ústí nad Labem. Podle serveru tam asi třicet Romů čekalo na Jana Horvátha, který ve městě dva týdny předtím pro novou stranu sbíral podpisy a od budoucích členů vybíral stokorunu na členskou legitimaci.

Romové se pokladníka nedočkali, napsaly Parlamentní listy. V článku, který monitorovala celá řada médií včetně iDNES.cz, citovaly tři Romy, Jána Slepčíka, Márii Ratyániovou a Jána Minára.

BLOG: Romům utekl pokladník?

O schůzce nikdo neví a Romy nikdo nezná

Žádnou z informací uvedených v článku se ovšem nepodařilo potvrdit. Naopak, vše nasvědčovalo tomu, že je zpráva zcela vymyšlená. V restauraci o konání sněmu nic nevěděli, ústečtí Romové neznali ani jednoho ze jmenovaných Romů, zjistil při svém pátrání administrátor blogů iDNES.cz Patrik Banga.

Podobnou zkušenost udělala i policie, která případ začala vyšetřovat. "Do současné doby se nám nepodařilo ověřit jedinou informaci z článku Parlamentních listů o Evropské romské straně a jejím okradení," řekl iDNES.cz policista Jaroslav Dlask.

Patrik Banga upozornil ve svém blogu na iDNES.cz i na další podivné okolnosti - Parlamentní listy odmítaly dokázat věrohodnost článku, přestože jeho autor Václav Prokůpek tvrdil, že má fotky i záznam ze sněmu. Článek navíc vyšel jen hodinu a půl po začátku údajného sněmu v ústecké restauraci (čtěte zde).

Banga svá zjištění zveřejnil na serveru Romea.cz a v pondělí na blogu iDNES.cz. Ve středu dopoledne Parlamentní listy přiznaly, že článek není pravdivý (vyjádření Parlamentních listů čtěte zde).

"Autor článku, dnes již bývalý spolupracovník Václav Prokůpek, opakovaně ujišťoval, že z akce jsou pořízeny jak audio, tak fotografické záznamy," napsaly Parlamentní listy. "Po informacích zejména ze strany Patrika Bangy a Františka Kostlána, stejně jako vlastní cestou, došla redakce k závěru, že materiál byl vylhaný a autor si téměř vše vymyslel."

I redakce iDNES.cz cítí zodpovědnost za to, že pomohla dezinformaci šířit. "Velmi nás mrzí, že jsme naše čtenáře uvedli v omyl a neodhalili jsme tuto dezinformaci dříve. Od této chvíle bude mít monitorování cizích médií přísnější pravidla, aby se toto už nikdy nemohlo opakovat," řekl šéfredaktor Michal Hanák.

Autor:


D.A.S. pojišťovna právní ochrany,a.s.
Obchodní zástupce/reprezentant

D.A.S. pojišťovna právní ochrany,a.s.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, kraj Vysočina, Jihomoravský kraj, Zlínský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.