Během své historie byl několikrát postaven mimo zákon (za nacistů a komunistů) a znovu povolen. Nějací mladí Sokolové na sletu sice byli, přesto je obec sokolská záležitostí časů minulých. Ale existuje tu a má na tu existenci legitimní nárok.
Na mši ve Velehradě na Uherskohradišťsku se sešlo asi 30 tisíc věřících, co tam přijeli nebo přišli na národní cyrilometodějskou pouť. A to i přesto, že během mše ošetřili zdravotníci desítky lidí. Věřící v horku kolabovali, byli dehydratovaní a utrpěli spáleniny od slunce.
I mezi nimi převládaly starší ročníky. Navíc - věřící křesťané ochotní trmácet se na nějakou pouť se dnes vyskytují prakticky jen na Moravě. Přesto tu křesťané existují a mají na tu existenci legitimní nárok.
Jiná menšina - čerstvě od diskriminace oproštění homosexuálové - řešila jiný problém: Jak se rozcházet. Přestože registrované partnerství je možné uzavírat teprve týden, s prvními uzavřenými svazky se objevil legitimní dotaz, co si počnou, až je to spolu přestane bavit.
Nakonec se vše vyřešilo - uzavřené registrované partnerství může soud zrušit podobně, jako se rozvádí manželství. Přestože mají homosexuálové zjevně jiné starosti než prostná a úžeh na pouti, jsou srovnatelnou skupinou jako ty dvě předchozí, jasně definovanou, existující, a mající plné právo na existenci.
V postmoderní společnosti prostě je sdílení prostoru odlišnými skupinami a jedinci ne volbou, ale imperativem přežití. Pokud se nenaučíme dohodě, vymřeme.
A zatímco ve společnosti se pracně oné dohodě odlišných učíme, sociálně demokratičtí politici s Jiřím Paroubkem v čele ukazují, že oni, přestože za to jsou placeni, žádné dohody uzavírat nebudou.