Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Socialisté drtí v billboardech ODS. Ta slibuje překvapení

  3:00aktualizováno  3:00
Pokud by mělo o vítězství ve volbách rozhodovat, kolik má kdo billboardů a jak se rozebírá jeho program, mohli by si zřejmě socialisté už dát nohy na stůl a pomalu začít chladit šampaňské. Konzervativci navíc odmítají jít i do souboje o klíčové body programu strany s tím, že o tom eurovolby nejsou a že jejich voliči to dobře chápou.

Volební manažer ČSSD Březina přiznává, že strana navýšila výdaje na kampaň. | foto: Petr Topič, iDNES.cz

Některé občanské demokraty ale menší "viditelnost" jejich strany v porovnání s konkurenční ČSSD poněkud znervózňuje. "Náš region přijal usnesení, že by bylo dobré, abychom měli více billboardů," řekl MF DNES šéf plzeňské regionální ODS a exministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. "Vedli jsme o tom i diskusi na výkonné radě. Skončilo to tím, že my máme svoji vlastní filozofii volební kampaně," dodal Pospíšil.

"Je to také hodně o penězích. Je otázka, kde na to ČSSD bere. Původně přece říkala, že dá do voleb asi takovou částku jako my, ale to není možné," argumentuje místopředseda ODS Petr Bendl.

Volební manažer ČSSD Karel Březina včera přiznal, že jeho strana navýšila původní výdaje na kampaň, které byly 40 milionů korun. "Neřeknu vám kolik, ale opravdu jsme přidali další peníze," potvrdil včera MF DNES Březina.

Oranžoví útočí na modré a naopak

Socialisté také ke svým původním billboardům přidali další. Na ODS útočí tím, že dala na jeden billboard Topolánka, lídra do eurovoleb Jana Zahradila a exprezidenta USA George Bushe. A k tomu nápis: Krizi jsme zavinili společně. "Je to pro mě velká pocta. Dává mi to téměř planetární význam," vtipkoval včera Zahradil.

On, Bendl i místopředseda ODS David Vodrážka tvrdí, že nemá smysl se ve volební kampani s ČSSD přetahovat kvůli jejich kampani, v níž přesvědčuje, že v eurovolbách zabrání snižování přídavků pro děti či reformě zdravotnictví. I když o ničem takovém ve skutečnosti evropské volby nejsou. "My naši věcnou kampaň před předčasnými volbami zahájíme až v létě, na to je čas," míní Bendl.

Ne všichni jsou o této strategii přesvědčeni. "Zdá se, že ČSSD docela dobře zabírá prolínání kampaní," připustil mostecký poslanec ODS Oldřich Vojíř.

Billboardů budou řádově stovky a schválila je volební komise strany i předseda Mirek Topolánek.

ODS zatím sázela na billboardy namířené proti Paroubkovi – třeba "Evropa nebo Česko, kašlu na to všecko! Váš Jiří Paroubek". "V posledních čtrnácti dnech před volbami máme ještě připraveno pro voliče jedno překvapení, věříme, že to zabere," řekl MF DNES Zahradil. Na závěr kampaně má ODS na 3. června nachystané dva velké mítinky v Praze a v Ostravě. Tam ji mají přijít podpořit i někteří zpěváci a další celebrity.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf ANO Andrej Babiš (vlevo) se v Průhonicích sešel s ekonomem Janem Švejnarem...
ANO, ale s kým? Babiš začíná oťukávat partnery, přijal Švejnara

Hnutí ANO vybralo pět lidí, kteří budou vyjednávat o povolebním uspořádání Sněmovny a možné vládě. Andrej Babiš a spol. už mají za sebou první schůzky....  celý článek

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Ivan Bartoš ve volebním štábu Pirátů v Praze. (21. října 2017)
Je to strašná síla, když vám dá hlas tolik lidí, říká slavící Bartoš

Sehnat předsedu Pirátů Ivana Bartoše není snadné. Mobil má vypnutý. Nejsnáze ho najdete podle svítících světel a hloučku kameramanů. „Jsem více než spokojený s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.